واکنش ها به بیانیه عجیب لبنان در قبال حمله روسیه به اوکراین/حزب‌الله: وزیر خارجه باید توضیح دهد

کدخبر: ۴۷۹۱۷۳
اقتصادنیوز: وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای اقدام نظامی مسکو را محکوم کرد.
واکنش ها به بیانیه عجیب لبنان در قبال حمله روسیه به اوکراین/حزب‌الله: وزیر خارجه باید توضیح دهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، المیادین اعلام کرد، همزمان با آغاز حمله روسیه به شرق اوکراین، وزارت امور خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای اقدام نظامی مسکو را محکوم کرد که این موضع گیری واکنش هایی را در داخل لبنان به دنبال داشت.

وزیر کار لبنان: موضع وزارت امور خارجه شتابزده بود

مصطفی بیرم وزیر کار لبنان در مخالفت با موضع وزارت امور خارجه این کشور در ماجرای اوکراین، تاکید کرد که موضع رسمی لبنان در مورد روسیه باید با سیاست بی‌طرفی همخوانی داشته باشد.

 

موضع گیری عجیب و شتابزده وزارت خارجه لبنان درباره جنگ اوکراین

وی با شتابزده خواندن موضع وزیر امور خارجه لبنان در خصوص اوکراین گفت که این موضع توجیه ناپذیر است و بیشتر وزرای کابینه بر ضرورت پایبندی به سیاست بی‌طرفی تاکید دارند.

نماینده حزب‌الله: وزیر خارجه باید توضیح بدهد

ابراهیم الموسوی نماینده حزب‌الله لبنان در پارلمان نیز با انتشار توئیتی با انتقاد شدید از موضع وزارت امور خارجه لبنان در محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین در توییتی نوشت که وزیر امور خارجه باید در این باره پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه هر کجا که بخواهند ادعای بی‌طرفی می‌کنند و هر کجا که بخواهند دخالت و محکوم می‌کنند، افزود که لبنان چه نوع سیاست خارجی را دنبال می‌کند و جایگاه مصلحت لبنان در این سیاست خارجی کجاست.

از سویی حسن فضل الله دیگر نماینده حزب الله در پارلمان نیز در سخنانی تاکید کرد که بیانیه وزارت امور خارجه بیانگر موضع ملت و حاکمیت لبنان نیست.

عضو جنبش امل: وزیر امور خارجه نباید بدون هماهنگی کابینه اعلام موضع می‌کرد

محمد المرتضی وزیر فرهنگ لبنان و از اعضای جنبش امل (هم‌پیمان حزب‌الله) نیز به موضع وزارت امور خارجه این کشور اعتراض و اعلام کرد که وزیر امور خارجه حق نداشت بدون مراجعه به هیئت دولت موضعی را اتخاذ کند.

مشاور عون: محکومیت اقدام روسیه در تضاد با روابط عمیق با مسکو است

«امل ابوزید» مشاور رئیس جمهور لبنان هم موضع وزیر امور خارجه این کشور در خصوص اوکراین را مایه تعجب دانست و افزود که به نظر می‌رسد وزیر امور خارجه برای صدور این بیانیه تحت فشار بوده است.

 

موضع گیری عجیب و شتابزده وزارت خارجه لبنان درباره جنگ اوکراین

ابوزید تاکید کرد که موضع وزارت امور خارجه بیانگر اجماع لبنان در خصوص رابطه عمیق میان بیروت و مسکو نیست و از این رو رئیس جریان ملی آزاد در تماس با سفیر روسیه در لبنان نارضایتی خود از این بیانیه را به اطلاع سفیر رسانده است.

مشاور رئیس جمهوری لبنان همچنین خاطرنشان کرد که به زودی به مسکو خواهد رفت تا در خصوص موضع لبنان درباره اوکراین با مقامات این کشور گفتگو کند.

سفارت روسیه در بیروت: موضع وزارت امور خارجه لبنان به معنای جانبداری است

سفارت روسیه در بیروت هم در واکنش به محکومیت اقدام نظامی روسیه در اوکراین از سوی وزارت امور خارجه لبنان، بیانیه ای صادر و اعلام کرد که موضع وزارت امور خارجه لبنان در مخالفت با سیاست بی طرفی است و به معنای جانبداری از یک طرف علیه طرف دیگری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید