اولین واکنش وزارت خارجه به انتقادات تند مجلس از مذاکرات وین

کدخبر: ۴۷۹۵۸۰
خطیب زاده گفت: ما در وین نیستیم که متن جدیدی جدا از برجام را مذاکره کنیم و توافق کنیم. ما در وین هستیم که توافق ۲۰۱۵ این بار به درستی توسط آمریکا و سه کشور اروپایی اجرایی شود.
اولین واکنش وزارت خارجه به انتقادات تند مجلس از مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال دیگری در مورد نگرانی مطرح شده  از سوی برخی از نمایندگان محلس در خصوص توافق احتمالی ایران و ۱+۴ و تاکید آنها مبنی بر اینکه باید مصوبه مجلس در این زمینه اجرا شود، گفت: صدای ملت و نمایندگان ملت را در این زمینه در جلسات علنی و خصوصی  با نمایندگان شنیده ایم نکات آنها را یادداشت کردیم دولت متوجه نگرانی ها و دغدغه های آنها است. آقای امیرعبداللهیان بارها در جمع نمایندگان حضور پیدا کرده و با آنها در این زمینه گفت و گو کرده تعامل بسیار خوبی بین دولت و مجلس و وزارت خارجه و مجلس وجود دارد.

خطیب‌زاده: پیش‌نویس توافق وین آماده شده است

وی گفت: راهبری مذاکرات وین برعهده شورای عالی امنیت ملی است که رئیس محترم مجلس شورای اسلامی نیز عضو آن است ما در جریان دغدغه های نمایندگان هستیم و این دغدغه ها را می دانیم.

خطیب زاده گفت: ما در وین نیستیم که متن جدیدی جدا از برجام را مذاکره کنیم و توافق کنیم ما در وین هستیم که توافق ۲۰۱۵ این بار به درستی توسط آمریکا و سه کشور اروپایی اجرایی شود.

وی افزود: در مذاکرات وین تلاش شده که یک توافق پایدارتر و خوبتر در اجرای توافق ۲۰۱۵  به دست آوریم هیچ چیزی بیشتر از تعهدات برجامی نپذیرفته و نخواهیم پذیرفت و هیچ چیز کمتر از منافع اقتصادی ملت ایران نپذیرفته ‌ایم. به خاطر بدعهدی طرف مقابل  در خصوص مسائل رفع تحریمی پایدارتر مذاکرات را پیش می بریم.

وی تاکید کرد: قانون مجلس الزام‌آور است در  متن توافق تلاش شده که قانون مجلس رعایت شود و اگر توافق انجام شود و به آن نقطه برسیم حتما نمایندگان مجلس متن را می‌بینند عین همه ملت ایران و می‌توانند درخصوص آن نظر دهند. این حق نمایندگان ملت است.   

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید