درخواست فوری زلنسکی از صلیب سرخ/حمله روسیه به زاپروژیا عمدی بود

کدخبر: ۴۸۰۴۰۳
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور اوکراین با اشاره به حملات روسیه به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا گفت: شبی را ازسر گذراندیم که ممکن بود در آن تاریخ اروپا و اوکراین متوقف شود.حمله روسیه به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا عمدی بود و یک اقدام تروریستی سازمان یافته محسوب می‌شود.
درخواست فوری زلنسکی از صلیب سرخ/حمله روسیه به زاپروژیا عمدی بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رئیس جمهور اوکراین ضمن تکرار درخواست ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز کشورش گفت که شبی را سپری کردیم که ممکن بود در آن تاریخ اوکراین و اروپا متوقف شود.

الجزیره گزارش داد، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در تازه‌ترین اظهارنظر درباره تحولات کشورش گفت: روسیه عمداً زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی اوکراین را هدف قرار می‌دهد و ایجاد منطقه پرواز ممنوع تنها ضامن جلوگیری از حمله روسیه به زیرساخت‌های هسته‌ای اوکراین است.

زلنسکی با اشاره به حملات صورت گرفته در اطراف نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» گفت: شبی را از سر گذراندیم که ممکن بود در آن تاریخ اروپا و اوکراین متوقف شود. حمله روسیه به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا عمدی بود و یک اقدام تروریستی سازمان یافته محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد: تا کنون ۹۲۰۰ نظامی روس را کشته‌ایم. اظهارات زلنسکی در حالی است که دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز از کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست فوراً به این کشور برای ایجاد کریدورهای بشردوستانه کمک کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید