خطوط قرمز ایران در توافق احیای برجام

کدخبر: ۴۸۰۴۹۶
اقتصادنیوز: معاون امور پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در مذاکرات وین ایران خطوط قرمزی دارد که از آن کوتاه نمی‌آید، اصرارهای فراوانی از سوی کشورهای غربی صورت گرفته است که پیش از توافق، مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا رخ دهد، اما این موضوع ضرورتی ندارد.
خطوط قرمز ایران در توافق احیای برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان، معاون امورپارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در مذاکرات وین ایران خطوط قرمزی دارد که از آن کوتاه نمی‌آید، اصرارهای فراوانی از سوی کشورهای غربی صورت گرفته است که پیش از توافق، مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا رخ دهد، اما این موضوع ضرورتی ندارد.

در نشست جمعی از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌های استان اصفهان با معاون پارلمانی رئیس‌جمهور که با حضور جمعی از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌های اصفهان و نیز رؤسای دانشگاه‌های اصفهان، علوم پزشکی و صنعتی برگزار شد، سید محمد حسینی معاون امور پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار کرد: رئیس‌جمهور بارها تأکید کرده است دانشگاهیان پشتوانه دولت سیزدهم هستند، بنابراین لازم است تمام نخبگان در مسیر حل مشکلات کشور به میدان بیایند.

وی افزود: در ماه‌های گذشته اقدامات خوبی از سوی دولت انجام شده است، اما ضعف‌هایی نیز از سوی دولت دیده می‌شود؛ بنابراین لازم است که اقشار نخبه در صحنه حاضر شوند.

حسینی تأکید کرد: دولت سیزدهم رویکرد مناسبی در سیاست خارجی دارد و با کشورهای همسایه ارتباط خوبی برقرار شده است؛ امروز سیاست خارجی ایران متوازن است در صورتی که طی سال‌های گذشته تمام توجه دولت به غرب بود، سفیران ایران نباید در سایر کشورها تنها کارکرد سیاسی داشته باشند.

معاون امور پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت به دنبال تنظیم بازار، قیمت‌ها و رفع نقاط ضعف در کشور است؛ خوشبختانه حرکت دولت روبه جلو است و تمام ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور مرد میدان است و شخصاً پیگیر مسائل می‌شود.

وی اضافه کرد: سند تحول دولت سیزدهم آماده شده و در معرض ارزیابی قرار گرفته است؛ همچنین پیش‌نویس اولیه برنامه هفتم توسعه در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرارگرفته است که پس از تصویب به مجلس خواهد رفت؛ هدف دولت سیزدهم رشد اقتصادی ۸ درصدی است؛ بر همین اساس لازم است تمام استان‌ها سهم خود را از این رشد اقتصاد به صورت مشخص دریابند.

حسینی تصریح کرد: در مذاکرات وین ایران خطوط قرمزی دارد که از آن کوتاه نمی‌آید، اصرارهای فراوانی از سوی کشورهای غربی صورت گرفته است که پیش از توافق، مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا رخ دهد، اما این موضوع ضرورتی ندارد.

به گزارش فارس در این نشست صمیمانه، جمعی از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌های اصفهان به طرح پرسش‌ها و مطالبات جامعه علمی کشور از معاون رییس‌جمهور پرداختند؛ موضوع همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت‌علمی، تغییر مدیران دولتی، مسائل اقتصادی و برنامه اقتصادی دولت، مواضع جمهوری اسلامی در قبال بحران اوکراین، مذاکرات برجام و ... ازجمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید