سریع جنگ را متوقف کن

حملات تند احمدی نژاد به پوتین /نامت را نجات بده!

کدخبر: ۴۸۰۵۱۵
امیدوارم مردم عزیز روسیه که من آنان را خواهران و برادران خود می دانم، در جهت توقف ارابه جنگ و کشتار و تجاوز و جنایت، همه تلاش خود را به عمل آورند.
حملات تند احمدی نژاد به پوتین /نامت را نجات بده!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دولت بهار،  احمدی نژاد با شرکت در نشست دانش آموختگان مدرسه مدیریت ایرانی، طی سخنانی تجاوز روسیه به اوکراین را حادثه ای بزرگ و مقدمه حوادث بزرگتر خواند و گفت : هر نوع بهانه تراشی برای توجیه جنگ، تجاوز و کشتار مردم اوکراین، به شدت محکوم است و به عنوان مشارکت و حمایت از جنایت جنگی و نسل کشی به ثبت خواهد رسید.

احمدی نژاد با ابراز اطمینان از مخالفت مردم روسیه، با این جنگ توسعه طلبانه و ضد انسانی گفت: طراحی و هماهنگی آمریکا، روسیه و چین در برنامه حمله به اوکراین، با تصور سقوط زود هنگام آن کشور و سپس تجاوز چین به تایوان و آمریکا به ایران، از دید ملت‌های مستقل محکوم است.

متن کامل سخنان احمدی نژاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه

بدون تردید حمله و تجاوز روسیه به اوکراین حادثه‌ای بزرگ و مقدمه حوادثی بزرگتر است. بنابراین برای چندمین بار و بطور صریح، حمله و تجاوز روسیه به اوکراین را محکوم می کنم.

قبلاً درباره توطئه تغییر نقشه سیاسی جهان و استقرار مجدد سلطه جهانی در هماهنگی سه کشور آمریکا، روسیه و چین صحبت کرده‌ام.

خوشبختانه با حضور حماسی و مقاومت قهرمانانه مردم اوکراین، اجرای توطئه و مراحل تکمیلی آن علیه ملت ها را با موانع جدی مواجه کرده است. ملت بزرگ ایران با تحسین مقاومت شرافتمندانه ملت اوکراین در برابر تجاوز و اشغالگری، در کنار آنان خواهد ایستاد.

تردید ندارم که مردم روسیه نیز با این جنگ توسعه طلبانه و ضد انسانی مخالفند. هر نوع بهانه تراشی برای توجیه جنگ، تجاوز و کشتار مردم اوکراین، از جهت انسانی و اخلاقی به شدت محکوم است و به عنوان مشارکت و حمایت از جنایت جنگی و نسل کشی به ثبت خواهد رسید.

طراحی و هماهنگی آمریکا، روسیه و چین در برنامه حمله به اوکراین، با تصور سقوط زود هنگام آن کشور و سپس تجاوز چین به تایوان و آمریکا به ایران، از دید ملت‌های مستقل محکوم است.

عناصر اصلی سران اروپا با اطلاع از این طراحی ضد بشری، به دلایل تاریخی و همچنین آثار عمیق سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی ناشی از آن، ناراضی بودند اما متاسفانه از سر ضعف و ناتوانی، در این مسئله مثل بسیاری از مسائل دیگر، دون شأن قاره مهم اروپا و ملت ‌های فهیم و آزادیخواه اروپایی، خود را تسلیم و سرسپرده آمریکایی ها کردند.

این تجاوز نشان داد که اگر اروپا به مسیر منطقی حقوقی، انسانی و نظم عقلانی برنگردد، سرنوشت بسیار تلخی می تواند در انتظار آنها باشد و شرایط جبران ناپذیری به وجود آید.

مردم فهیم و آزادیخواه اروپا به همراه مردم آمریکا، چین و روسیه باید همگام با همه ملت های جهان، با ایجاد موج عظیم ملی و جهانی و با ایستادگی در برابر این تجاوز نشان دهند که دوران زیاده خواهی، جنگ افروزی و سلطنت طلبی به پایان رسیده است.

از آنجا که طرح مشترک آمریکایی- روسی-چینی در تجاوز به اوکراین مطابق انتظار آنان پیش نرفته است، دولت آمریکا متناسب با خواست مردم آمریکا و سایر ملتها و برای فریب کاری و تبرئه خود، ناچار شده است دست به اقداماتی بزند.

 

رگبار انتقادهای احمدی نژاد به پوتین : خیال پردازی نکن / با توقف سریع جنگ ، نامت را از ورود به فهرست جنایتکاران بزرگ تاریخ نجات بده

 

سران اروپا این فرصت را غنیمت بشمارند و در جهت انجام مسئولیت های اخلاقی، انسانی و نیز وظایف قانونی خود در قبال ملل اروپایی و همه ملت های جهان، برای برپایی عدالت و محو مظاهر شیطانی به پا خیزند و به مسئولیت تاریخی خود، به ویژه در قبال خونهای ده ها میلیون انسان بی گناه که در خلال جنگ های اول و دوم بر زمین ریخته است، عمل کنند. آنان بدانند که جنگ سوم جهانی دندان طمعی است که ابلیس به انسان ها نشان می دهد.

با بیداری انسانی و همبستگی جهانی، چنین اتفاق شومی نخواهد افتاد و موج عظیم آگاهی، آزادی، عشق و صلح به زودی زمین را از لوث وجود شیطان های انسان نما پاک خواهد کرد.

تجاوز آشکار روسیه به اوکراین و تحمیل جنگی نابرابر و ناجوانمردانه به مردان، زنان، خردسالان و سالخوردگان اوکراینی نشان داد که نظم موجود بین الملل، برای تضمین امنیت و حفاظت از جان مردم و صیانت از حقوق بشر ناتوان است و ادعای لیبرال دموکراسی آمریکایی جز پوششی بر تمامیت‌خواهی سرمایه داری افسار گسیخته نیست.

از این رو باید مقاومت قهرمانانه ملت شریف اکراین در بستر بیداری و حمایت مردم سراسر جهان را به فرصتی بزرگ برای تغییر در معادلات قدرت و تحول در ساز و کارهای بین المللی در جهت ارزش گذاری به کرامت و تعالی انسان و منشور جهانی حقوق بشر و تضمین صلح و همزیستی مسالمت آمیز جهانی تبدیل کرد.

این تجاوز سراسر محکوم، نه تنها ظلمی آشکار به ملت اوکراین، بلکه خدشه ای اساسی به اعتبار ملت بزرگ روسیه و خلل جدی به آینده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی این کشور است.

به کارگیری سیاست های ضد بشری و اعمال استبداد و دیکتاتوری و تحمیل یک جنگ خانمان برانداز، ستمی سنگین و خسارتی جبران ناپذیر برای هر دو ملت است و البته آثار آن در دراز مدت برای مردم روسیه زیان بارتر است.

من از آقای پوتین می خواهم که هر چه زودتر به جنگ و تجاوز خاتمه دهد و مانع از آن شود که نام او در عداد جنایتکاران بزرگ تاریخ ثبت شود و مورد لعن و نفرین تاریخی مردم جهان قرار گیرد.

سعادت ملت بزرگ روسیه در توسعه آزادی های همه جانبه آنان و برقراری دموکراسی واقعی، رشد و پیشرفت کشور و توسعه مناسبات با همه ملت های جهان است.

هزینه کرد سنگین برای تولید سلاح کشتار جمعی و نوآوری در جنگ افزارهای مرگبارتر و ادامه سیاست های شیطانی در رقابت‌های تسلیحاتی، که با صرف منابع عظیم آن کشور و به قیمت توقف در جریان زندگی و رفاه مردم و عقب ماندگی آنان صورت می پذیرد، افق آتی آن کشور و ملت بزرگ را تیره می سازد.

همچنان که داعیه بازگشت به امپراتوری تجاری و یا کمونیستی برخلاف مصالح آن ملت بزرگ و همه مردم جهان است، چنین داعیه ای یک خیال‌پردازی تمامیت خواهانه بیش نیست و هرگز قابلیت تحقق ندارد.

جهان امروز و فرداهای روشن تر بشریت، دیگر هرگز به سیاست های شیطانی برای انحصار قدرت و ثروت در دست اقلیتی حاکم بر جهان تن خواهد داد و ملت برجسته روسیه، نمی تواند به قدرت سلاح و توان آدم کشی و جنایت افتخار کند. آنان مثل همه ملتهای جهان در آرزوی نقش‌آفرینی هرچه بیشتر برای توسعه صلح و همزیستی بین اقوام و ملت های مختلف در سطح ملی، منطقه ای و جهانی اند و سعادت خود را در دنیایی سراسر دوستی و صلح و همکاری و برخورداری از زندگی بهتر، می جویند.

امیدوارم مردم عزیز روسیه که من آنان را خواهران و برادران خود می دانم، در جهت توقف ارابه جنگ و کشتار و تجاوز و جنایت، همه تلاش خود را به عمل آورند.

ملت ایران با سابقه دیرینه و درخشان و بر اساس میراث تابناک تاریخی و نام نیکش در پاسداشت حقوق بشر و در پیروی از اسوه الهی، پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) و در پایبندی به مفاد منشور حقوق بشر رهبر تاریخی و جاودانه خود، کوروش کبیر، ضمن محکومیت صریح جنگ و تجاوز به سرزمین کشور مستقل اوکراین، هیچ بهانه ای را برای این اقدام ضد انسانی نمی پذیرد.

ملت بزرگ ایران که در اعماق تاریخ و در دهه ها و سده های گذشته زخم‌های عمیق جنگ و تجاوز و اشغال سرزمین خود را تجربه کرده است، به پشتوانه باورهای راستین به آزادی و عدالت و دلبستگی به ارزشهای والای اخلاقی و تعظیم عواطف و احساسات پاک انسانی و تکریم شرافت ذاتی ابناء بشر از هر قوم و نژاد و رنگ و زبان و مذهب و دین، در این تجاوز آشکار، در کنار مردم مظلوم اوکراین ایستاده است.

ملت ایران، حضور و مقاومت حماسی آنان را ارج می نهد و برای پیروزی آنها در برابر متجاوزان دعا می کند و از خدا می‌خواهد که جاه طلبان را از ادامه سیاست های توسعه طلبانه بازداشته و با پایان یافتن جنگ، جریان شیرین زندگی را بین همه مردمان جهان و از جمله دو ملت بزرگ اوکراین و روسیه، هرچه بیشتر جاری سازد.

در پایان یکبار دیگر مقاومت ملت، رئیس جمهور زلنسکی و سایر مقامات دلسوز اوکراین را تعظیم می کنم و دوستی و دعای ملت ایران را به یکایک آنان ابلاغ می نمایم.

و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید