ناو «ترومن» به دریای اژه رسید/ پرواز جنگنده‌های آمریکایی در آسمان رومانی

کدخبر: ۴۸۰۷۶۴
اقتصادنیوز: ناو هواپیمابر «ترومن» وارد شمال دریای اژه شده است. جت‌های جنگنده ناو ترومن در حال حاضر بر فراز رومانی در حال پرواز هستند.
ناو «ترومن» به دریای اژه رسید/ پرواز جنگنده‌های آمریکایی در آسمان رومانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، رسانه‌ها شنبه شب به وقت تهران از ورود ناو هواپیمابر «یواس‌اس هری ترومن» متعلق به نیروی دریایی آمریکا به شمال دریای اژه همزمان با تشدید تنش بین اوکراین با روسیه خبر دادند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که  ناو هواپیمابر ترومن همزمان با تشدید تنش در منطقه وارد شمال دریای اژه شده است. این مقام آمریکایی که به هویت او اشاره‌ای نشده  در این باره اظهار داشت، در صورت تشدید تنش ممکن است از نیروی دریایی آمریکا خواسته شود گشت‌های هوایی بیشتری در دریای سیاه به اجرا گذارد.

این مقام آمریکایی مکان دقیق این کشتی را فاش نکرد و  گفت، اگر روسیه به دنبال عبور از این منطقه باشد و ترکیه از ناتو حمایت کند، این ناو هواپیمابر می‌تواند برای گشت‌زنی هوایی بر فراز «دریای سیاه» و « تنگه داردانل» استفاده شود.

هواپیماهای جنگنده آمریکایی اغلب برای بازدارندگی به گشت‌زنی هوایی می‌پردازند و این لزوماً نشان دهنده ورود این کشور به درگیری نیست. جت‌های جنگنده ناو ترومن در حال حاضر بر فراز رومانی به عنوان بخشی از ماموریت ناتو برای نشان دادن حضور و عزم خود برابر روسیه در حال پرواز هستند.

این تحول در حالی اتفاق می‌افتد که پنتاگون اعلام کرده که ممکن است مجبور شود حضور نظامی طولانی ‌مدت آمریکا در اروپا را در پی حمله روسیه افزایش دهد.

آمریکا همچنین یک فروند بمب افکن «بی-۵۲ استراتو فورترس» خود را بر فراز جناح شرقی ناتو در اروپا به پرواز درآورد. آمریکا روز جمعه این رزمایش را در کنار نظامیان آلمانی و رومانیایی به نشانه اتحاد با اوکراین انجام داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید