خبر مهم آژانس انرژی اتمی درباره نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین

کدخبر: ۴۸۱۰۰۹
اقتصادنیوز: اوکراین امروز به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اطلاع داد،که مدیریت نیروگاه زاپوریژیا اکنون تحت فرمان فرمانده نیروهای روسیه است که کنترل سایت را هفته گذشته به دست گرفته است.
خبر مهم آژانس انرژی اتمی درباره نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اسپوتنیک اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گفت: اوکراین به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اطلاع داده که اداره نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در حال حاضر تابع دستور فرمانده نیروهای روسیه است.

در بیانیه گروسی آمده است، اوکراین امروز به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اطلاع داد، در حالی که پرسنل تمام وقت به فعالیت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا ادامه می‌دهند، مدیریت نیروگاه اکنون تحت فرمان فرمانده نیروهای روسیه است که کنترل سایت را هفته گذشته به دست گرفته است.

آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای خاطرنشان کرد: اوکراین همچنین گزارش داد که هرگونه اقدام مدیریت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، از جمله اقدامات مربوط به عملیات فنی شش واحد، نیاز به تأیید قبلی فرمانده روسیه دارد.

این نیروگاه حدود ۲۰ درصد برق اوکراین را تامین می‌کند و در ساعات اولیه روز جمعه هدف قرار گرفت به طوریکه درگیری شدید مسلحانه بین نیروهای روسیه و اکراین درگرفت که منجر به آتش سوزی در ساختمان آموزشی شش طبقه شد.

آژانس انرژی اتمی می‌گوید، خوشبختانه هیچ‌یک از شش راکتور این سایت در معرض خسارت مستقیم قرار نگرفتند، در حالی که کی‌یف می‌گوید، شش سرباز اوکراینی در این سایت کشته شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید