فوری / آمریکا نفت روسیه را تحریم کرد

کدخبر: ۴۸۱۵۴۶
اقتصادنیوز: رئیسی جمهور آمریکا رسماً واردات نفت روسیه را ممنوع اعلام کرد.
فوری / آمریکا نفت روسیه را تحریم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد کشورش رسماً واردات نفت روسیه را ممنوع می‌کند.

معاون نخست‌وزیر روسیه روز دوشنبه هشدار داد چنانچه ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا واردات نفت از روسیه را ممنوع کنند قیمت این محصول ممکن است به بیش از ۳۰۰ دلار به ازای هر بشکه برسد.

«الکساندر نواک» در یک پیام ویدئویی که در تلویزیون دولتی روسیه پخش شد تصریح کرد: «کاملاً مشخص است که ممنوعیت نفت روسیه تبعات فاجعه‌باری برای بازار جهانی به همراه خواهد داشت.»

او در ادامه تصریح کرد: «افزایش قیمت‌ها غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود. قیمت نفت به ۳۰۰ دلار می‌رسد، اگر از آن هم بالاتر نرود.» «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه از جامعه جهانی خواست نفت و گاز روسیه را تحریم کنند. بعد از این درخواست، خبرگزاری رویترز به نقل از چند منبع آگاه گزارش داد دولت «جو بایدن»، ممنوع کردن ورود نفت روسیه به ایالات متحده بدون مشارکت متحدان اروپایی‌اش را مورد بررسی قرار می‌دهد.

روسیه از صبح پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است. ولادیمیر پوتین گفته هدف از عملیات نظامی روسیه گرفتن «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی هم تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه روسیه اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید