ادعای مسکو درباره سلاح‌های بیولوژیکی اوکراین در مرز روسیه

کدخبر: ۴۸۱۵۷۷
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اوکراین برای تولید قطعات سلاح های بیولوژیکی در نزدیکی مرزهای روسیه اقداماتی انجام داده است.
ادعای مسکو درباره سلاح‌های بیولوژیکی اوکراین در مرز روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین روی توسعه اجزای سلاح‌های بیولوژیکی در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خود که مستقیما در مرز روسیه قرار دارند، کار کرده است.

روسیا الیوم گزارش داد، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت: «ما از طریق حقایقی که در جریان عملیات نظامی ویژه در اوکراین کشف شد، تأیید می‌کنیم که رژیم کیف فوراً برای از بین بردن آثار برنامه‌های بیولوژیکی نظامی‌اش که با حمایت مالی پنتاگون اجرا کرده است، اقدام کرد».

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ارتش روسیه اسنادی از کارمندان آزمایشگاه‌های بیولوژیکی اوکراین به دست آورده است که نشان می‌دهد در تاریخ 24 فوریه عوامل بیماری‌زای خطرناک مانند طاعون، سیاه زخم، تولارمی، وبا و سایر بیماری‌های کشنده به سرعت نابود شده است.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که کی‌یف، بلافاصله پس از آغاز «عملیات نظامی روسیه در اوکراین»، عناصری را که باعث بیماری‌های باکتریایی می‌شوند، در آزمایشگاه‌هایی که با بودجه آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه کار می‌کنند، نابود کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید