درخواست اوکراین از روسیه درباره چرنوبیل

کدخبر: ۴۸۱۷۷۸
اقتصادنیوز: وزیر خارجه اوکراین پیش از دیدار با همتای روسی خود از جامعه بین‌الملل خواست از روسیه تقاضا کنند با آتش‌بش جهت رساندن برق به نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل موافقت کند.
درخواست اوکراین از روسیه درباره چرنوبیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین روز چهارشنبه عنوان کرد که "برق نیروگاه هسته‌ای به دلیل آسیب‌دیدگی تنها شبکه برق‌رسانی به نیروگاه قطع شده است".

وی افزود: ژنراتورهای کمکی می‌توانند فعالیت در نیروگاه هسته‌ای را برای ۴۸ ساعت تضمین کنند؛ اما پس از آن سیستم‌های خنک‌کننده سوخت هسته‌ای ذخیره شده از کار خواهند افتاد و خطر نشت تشعشعات به وجود خواهد آمد.

وزیر خارجه اوکراین در ادامه گفت: من از جامعه بین‌الملل می‌خواهم تا فورا از روسیه خواستار آتش‌بس شوند و اجازه بدهند کارکنان برق این نیروگاه را وصل کنند.

در ساعات اولیه صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر حملات شدید نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین گفت که روسیه برنامه‌ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد و تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا با شکست مواجه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید