بیانیه پایان اجلاس مجلس خبرگان منتشر شد+متن کامل

کدخبر: ۴۸۱۷۹۵
اقتصادنیوز: ​نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در بیانیه پایانی نهمین اجلاس تأکید کردند:جمهوری اسلامی ایران، همواره با جنگ، تخریب و کشتار انسانهای بی گناه مخالف بوده است و در بحران امروز اوکراین نیز جنگ را راه حل صحیح نمی داند و اقدامات تحریک آمیز غرب در گسترش ناتو به شرق اروپا را نیز نقض حاکمیت ملی کشورهای این منطقه ارزیابی می کند.
بیانیه پایان اجلاس مجلس خبرگان منتشر شد+متن کامل

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، در بیانیه پایانی نهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم آمده است:

۱ - با توجه به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی، جنگ شناختی و ترکیبی همه جانبه ای به منظور، وارونه جلوه دادن حقایق و یأس آفرینی در دستور کار خود قرار داده اند، تبیین آرمان ‌ها و اهداف انقلاب اسلامی بیش از گذشته ضرورت دارد. لذا جهاد تبیین، موضوعی بسیار مهم و اولویتی حیاتی است و همه کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند به ویژه نخبگان حوزه و دانشگاه و رسانه ملی و اصحاب رسانه باید با استفاده از همه ابزارهای موجود در حد توان به حمایت همه جانبه از تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در تبیین صحیح دستاوردهایی که در راستای مقابله با این حربه دشمنان از سوی معظم له صادر شده است، اهتمام ورزند.

۲ - ضمن تشکر از تلاش های گسترده دولت خدمتگزار، خبرگان ملت انتظار دارند با توجه به اینکه فرصت خدمت، محدود است به صورت شبانه روزی و با روحیه مردمی ای که دارند؛ با عقلانیت و غیرت دینی در جهت تحول در عرصه های مدیریتی کشور اهتمام ورزد و بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب و بسط عدالت اجتماعی و رفع تبعیض بر اولویت‌های اقتصادی ـ معیشتی و حمایت ویژه از اقشار آسیب دیده در جامعه تمرکز نماید.

۳ - بی تردید تحقق وعده های دولت که با تکیه بر اصل اساسی «ما می توانیم» مطرح شده است در گرو «به کارگیری همه نیروهای متخصص و معتقد به مبانی انقلاب»، «شناسایی ظرفیت ها»، «استفاده از اصل برنامه ریزی بر اساس اولویت ها» و «تعامل سازنده و مبتنی بر اصل عزت، حکمت و اقتدار براساس مصالح ملی و اسلامی با کشورها به ویژه همسایگان و کشورهای منطقه» است. از این رو، باید با استفاده از اصل برنامه ریزی براساس اولویت ها و مقابله با تهدیدها و بهره مندی از همه ظرفیت ها، فرصت‌های تازه ای برای نقش آفرینی صاحبان اندیشه و ابتکار فراهم آورد و با تأمین امنیت اقتصادی، زمینه بهره وری سالم از ثروت و سرمایه های کشور را هموار نمود.

۴- مبارزه جدّی با ابتذال فرهنگی به خصوص رفع آسیب ‌ها و ساماندهی فضای مجازی و مدیریت آن با لحاظ همه جوانب، یکی از دغدغه ‌های جدّی دلسوزان نظام و مردم متدین جامعه است. لذا با اذعان به ضرورت استفاده از فنآوری ‌های نوین به ویژه فضای سایبر در عصر حاضر از سران محترم قوا و نهادهای فرهنگی کشور می‌ خواهیم با تکیه بر مبانی دینی و اتخاذ سیاست ‌های صحیح و نظارت بر حسن اجرای امور، ضمن تعمیق گفتمان دینی و معرفت اسلامی از بروز مفاسد فرهنگی و معضلات اجتماعی آسیب زا بکاهند و تمام توان کشور را به کار گرفته تا علاوه بر وضع قوانین، فرهنگ سازی مناسب و حمایت زیرساختی از پیام رسان های بومی و ایرانی، شرایط برای تحقق ارزش های دینی و آرمان های انقلاب اسلامی بیش از پیش، فراهم گردد.

۵ - ضمن تشکر از تلاش‌ های دلسوزانه تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای، تأکید می شود که راهبرد اصلی جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای باید در راستای کاهش آلام مردم و تلاش برای لغو کلیه تحریم ها با تضمین معتبر و در نهایت بی اثر کردن ابزار تحریم باشد. لذا امید است ضمن هوشیاری و رصد توطئه ‌های دشمنان، کار با تدبیر، سرعت، قاطعیت و هماهنگ با عزت و مصلحت نظام اسلامی و حفظ دستآوردهای دانشمندان به خصوص شهدای هسته‌ای پیش رود.

 

۶ - با تأکید بر لزوم استمرار مقاومت در کشورهای اسلامی و ایستادگی در مقابل آمریکا، اسرائیل و داعش و گرامی داشت شهادت حاج قاسم سلیمانی سردار مقاومت، خروج مفتضحانه نیروهای نظامی خارجی به ویژه نیروهای آمریکا از افغانستان پس از ۲۰ سال اشغالگری و ایجاد ناامنی برای مردم مظلوم این کشور اسلامی، نشانه شکست سیاست های تجاوزگرانه آمریکا در منطقه است. موضع نظام جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل کشورهای همسایه به ویژه افغانستان، روشن و در راستای حمایت از مردم مظلوم و مسلمان این کشور خواهد بود. امید است با تشکیل دولت فراگیر مردمی و حفظ حقوق کلیه اقوام و مذاهب، شاهد افغانستانی آباد و پیشرفته باشیم.

۷ - از دولت محترم می خواهیم با میدان داری سیاسی و اجتماعی و بکارگیری همه ظرفیت های انقلابی در عرصه های گوناگون، برای ساخت جامعه برمدار ایمان و عمل صالح و تواصی به حق و صبر و تحکیم بنیان خانواده و رشد جمعیت و فرزندآوری و اجرای کامل سند تحوّل آموزش و پرورش و مهارت آموزی اقدام نماید.

۸ - جمهوری اسلامی ایران، همواره با جنگ، تخریب و کشتار انسانهای بی گناه مخالف بوده است. لذا در بحران امروز اوکراین نیز جنگ را راه حل صحیح نمی داند و اقدامات تحریک آمیز غرب در گسترش ناتو به شرق اروپا را نیز نقض حاکمیت ملی کشورهای این منطقه ارزیابی می کند. در این میان، دو نکته حائز اهمیت است: نخست، اعتماد بی جای دولتمردان اوکراینی به غرب و خلع سلاح خودخواسته به بهانه تضمین های پوچ آمریکا یک درس عبرت برای سایر کشورها شد دوم رفتار تبعیض آمیز سازمان ملل و مجامع مدعی حقوق بشر در مواجهه پرهیاهو با جنگ اوکراین و سکوت مرگبار، بی تفاوتی و حتی همراهی با کشورهای مستکبر در راه اندازی جنگ و کشتار علیه مردم بی دفاع غرب آسیا به ویژه مردم مظلوم یمن و فلسطین اشغالی، سیاست های دوگانه غرب در نگاه به بحران ها را نشان داد.

۹- فاجعه دردناک عملیات تروریستی که جمعه گذشته در مسجد شیعیان پیشاور پاکستان رخ داد و به شهادت و مصدوم شدن جمعی از نمازگزاران مظلوم این مسجد منجر شد بار دیگر قلب مسلمانان و آزادگان جهان را به درد آورد و خوی وحشی گری وهابیت تکفیری و داعش را نشان داد. ضمن اعلام همدردی با برادران و خواهران ایمانی و نیز مصدومان و بازماندگان داغدار شهدای این عملیات تروریستی و محکوم نمودن این جنایت هولناک از دولت پاکستان می خواهیم ضمن مبارزه با تروریسم، در تأمین امنیت شهروندان شیعه این کشور و به خصوص مراکز دینی و عبادی بیش از پیش بکوشد و با بررسی ابعاد این اقدام وحشیانه، عوامل آن را تحت پیگرد و مجازات قرار دهد.

۱۰ - در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو، امید است دولت و دستگاه قضایی با تشدید کنترل ها و برخورد با حریم شکنان ماه رمضان و نظارت بر نحوه توزیع کالاهای اساسی به ویژه مواد غذایی، با اخلالگران بازار شب عید برخورد جدی نمایند. همچنین از مردم مؤمن ایران اسلامی به ویژه خیّرین گرامی که همواره درصدد گسترش مواسات و کمک های مؤمنانه بوده‌اند؛ انتظار می رود در این ایام نیز همچون همیشه، دوشادوش نهادهای حمایتی، یاری گر فقرا و مستمندان جامعه باشند.

۱۱ - ضمن تشکر از دولت و کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا و انجام واکسیناسیون گسترده شهروندان، از مردم شریف می خواهیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، نسبت به تعظیم شعائر مذهبی به ویژه میلاد مسعود حضرت ولی عصر(عج) و برنامه های معنوی ماه مبارک رمضان بیش از پیش اهتمام ورزند.

نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در این بیانیه تصریح کردند: در پایان ضمن دعا برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، از خداوند متعال، علوّ درجات را برای روح ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و شهدای مقاومت و عرصه سلامت، مسالت داریم و طول عمر با عزت و سلامتی را برای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای خواستاریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید