پنتاگون:

نیروهای روسیه حدود ۵ کیلومتر به کی‌یف نزدیک تر شده اند

کدخبر: ۴۸۲۰۲۸
اقتصادنیوز: یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که نیروهای روسیه در یک روز گذشته توانسته اند در نزدیکی فرودگاه هوستومل حدود ۵ کیلومتر به سمت کی یف پایتخت اوکراین پیشروی کنند.
نیروهای روسیه حدود ۵ کیلومتر به کی‌یف نزدیک تر شده اند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شبکه خبری سی ان ان آمریکا، این مقام پنتاگون که نامش بیان نشده است، افزود که نیروهای روسیه همچنان پیشروی خود را در دو خط موازی خارج از کی‌یف ادامه می دهند و نزدیک ترین خط به ۴۰ کیلومتری شرق کی یف رسیده است.

 شهر چرنیهیف در محاصره/ شیلک ۷۷۵ موشک تا کنون

این مقام وزارت دفاع آمریکا افزود که شهر چرنیهیف اکنون محاصره شده است و  نیروهای روسی از آغاز تهاجم خود به اوکراین، ۷۷۵ موشک  از انواع  مختلف به این کشور شلیک کرده اند.

وی گفت: آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته گزارش هایی از قطع اینترنت به ویژه در اطراف ماریوپل و خرسون دریافت کرده است.

 افزایش استفاده روسیه از سلاح های دوربرد

این مقام دفاعی آمریکایی همچنین  که واشنگتن  شاهد افزایش استفاده از سلاح های دوربرد، مانند گلوله باران و شلیک موشک از جنگنده ها و خودروهای پرتاب موشک از سوی نیروهای روسیه در اوکراین بوده است.

وی اضافه کرد: با نگاه کردن به تصاویر منتشر شده متوجه می شوید که آنها (نیروهای روسیه) مناطق پرجمعیت را هدف قرار می دهند و خسارات زیادی به بار می آورند، بنابراین ما قطعا شاهد افزایش استفاده از سلاح های دوربرد هستیم.

این مقام آمریکایی افزود: ارتش روسیه هنوز نتوانسته است بر چالش های حمل و نقل که در دو هفته اول حمله با آن مواجه شده بودند، غلبه کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید