معاون‌ وزیر خارجه آمریکا:

روسیه به دنبال بهره‌جویی از برجام است، ما تن به‌ این بازی نمی‌دهیم

کدخبر: ۴۸۱۷۹۰
اقتصادنیوز: ویکتوریا نولند، معاون وزیر خارجه آمریکا، می‌گوید که «روسیه درصدد بهره‌جویی از برجام است.»
روسیه به دنبال بهره‌جویی از برجام است، ما تن به‌ این بازی نمی‌دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ویکتوریا نولند در نشست کمیته روابط خارجی سنا گفت که روسیه به دنبال کسب منافع بیشتر از مشارکت خود در این گفت‌وگوها است، اما در این کار موفق نخواهد شد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی با اشاره به زیاده‌خواهی روسیه، تاکید کرد که آمریکا تن به این بازی نمی‌دهد.

این درحالی است که قدرت‌های غربی طرف مذاکرات احیای برجام با ایران نیز کمی پیشتر و درعصر روز سه‌شنبه، به روسیه در مورد درخواستهای اضافی هشدار دادند.

فرانسه، بریتانیا و آلمان با صدور بیانیه‌ای مشترک خطاب به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تلاشهای غیرسازنده مسکو شکایت کردند.

نمایندگان این سه کشور با اشاره به پایان فرصت برای دستیابی به توافق گفتند که «ما از همه طرف‌های برجام می‌خواهیم تصمیمات ضروری برای دستیابی به توافق را اتخاذ کرده و از روسیه نیز می‌خواهیم که شروط دیگری به این توافق اضافه نکند.»

طرف‌های غربی درحالی نسبت به از بین بردن فرصت توافق برای احیای پیمان هسته‌ای سال ۲۰۱۵ به روسیه خرده‌ می‌گیرند که به نوشته رویترز، این توافق «تقریبا کامل شده است.»

همه طرف‌ها کم‌وبیش اذغان دارند که تلاش‌ها برای نهایی کردن توافق احیای برجام در «دقیقه نود» و به دنبال درخواست روسیه برای دریافت تضمین از آمریکا وارد مرحله جدیدی شده ‌است.

مسکو خواهان تضمین کتبی از واشنگتن است مبنی بر این‌که تحریم‌های غرب علیه روسیه، که به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین وضع شده است، بر تجارت مسکو با تهران تأثیری نخواهد گذاشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید