افشای گره بزرگ در مذاکرات وین

کدخبر: ۴۸۲۰۸۸
اقتصادنیوز: هم در مواضع رسمی علنی و هم در مذاکره با طرفهای 1+4 به غربیها و آمریکاییها اعلام شده است که بدون لغو تحریمها توافق در کار نخواهد بود.
افشای گره بزرگ در مذاکرات وین

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، یک منبع مطلع گفت که اصلی‌ترین مسئله در مذاکرات وین مربوط به تحریم افراد و شرکت‌ها و نهادهایی است که در انتفاع اقتصادی ایران از هرگونه توافقی نقش مؤثری ایفاء می‌کنند.

وی افزود: از ابتدای مذاکرات ایران خواستار حذف این افراد و نهادها و شرکت‌ها از لیست موسوم به قرمز بوده‌ایم و طرف آمریکایی با استفاده از حربه‌های مختلف مرتباً این کار را یا به تعویق انداخته و یا دبه کرده و رفع آنها را به مسائل فرابرجامی گره زده است.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: هم در مواضع رسمی علنی و هم در مذاکره با طرفهای 1+4 به غربیها و آمریکاییها اعلام شده است که بدون لغو این تحریمها توافق در کار نخواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه ظاهراً آمریکا به‌جای تمرکز برای اتخاذ تصمیم سیاسی لازم در جهت توافق، فرصتش را مصروف عملیات روانی کرده است، اظهار داشت: آمریکا می‌داند که بیش از هرکدام از طرفهای دیگر برجام به توافق نیاز دارد؛ لذا این کارشکنیها و عملیات روانی بیشتر به‌ضرر آنها خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید