اعتراف سنگین بورل به اشتباهات غرب در قبال روسیه

کدخبر: ۴۸۲۱۰۴
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای اعلام کرد: من حاضرم اعتراف کنم که ما اشتباهات زیادی مرتکب شدیم و فرصت نزدیک شدن روسیه به غرب را از دست دادیم. لحظاتی وجود داشت که می‌توانستیم بهتر عمل کنیم.
اعتراف سنگین بورل به اشتباهات غرب در قبال روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که غرب در روابط با روسیه مرتکب اشتباهات متعددی شده است، از جمله قول به اوکراین برای پیوستن به ناتو.

اسپوتنیک گزارش داد، وی در مصاحبه‌ای در این باره اعلام کرد: من حاضرم اعتراف کنم که ما اشتباهات زیادی مرتکب شدیم و فرصت نزدیک شدن روسیه به غرب را از دست دادیم. لحظاتی وجود داشت که می‌توانستیم بهتر عمل کنیم. مسائلی وجود داشت که پیشنهاد کردیم و نتوانستیم اجرا کنیم، مانند وعده عضویت اوکراین و گرجستان در ناتو. به نظر من این اشتباه است که وعده‌هایی بدهید که نمی‌توانید به آنها عمل کنید.

این در حالی است که وی پیشتر گفته بود: ما به رئیس جمهور زلنسکی کمک‌های بسیاری ارائه کریم، به جز منطقه پرواز ممنوع (بر فراز اوکراین). ما هیچ قولی به زلنسکی نمی‌دهیم که نتوانیم آن را اجرایی کنیم. پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا ممکن است، اما یک شبه اتفاق نخواهد افتاد.

بورل همچنین گفته بود: ما همیشه به دنبال جایگزینی برای گاز هستیم، به خصوص پس از اینکه متقاعد شدیم که شریک غیرقابل اعتمادی وجود دارد! ما واردات انرژی روسیه را ممنوع نکرده و از رئیس جمهور بایدن در این تصمیم پیروی نمی‌کنیم.

گفتنی است، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه حدود دو هفته پیش دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

 

کد خبر 5444253

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید