امام جمعه کرج با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات وین؛

از خطوط قرمز به هر دلیلی عبور نشود

کدخبر: ۴۸۲۱۲۳
اقتصادنیوز: امام جمعه کرج درخطبه های نماز جمعه این هفته گفت: همانطور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند از خطوط قرمز به هر دلیلی عبور نشود چرا که حضور منطقه ای و عمق راهبردی ما، پیشرفت های هسته ای و قدرت دفاعی را نمی شود، معامله کرد.
از خطوط قرمز به هر دلیلی عبور نشود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج با بیان اینکه مردم به مذاکره کنندگان به عنوان منتخب رییس جمهور اعتماد دارند، گفت: منافع مردم در مذاکرات به جد مدنظر قرار گیرد.

«آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی» درخطبه های نمازجمعه این هفته کرج افزود: همانطور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند از خطوط قرمز به هر دلیلی عبور نشود چرا که حضور منطقه ای و عمق راهبردی ما، پیشرفت های هسته ای و قدرت دفاعی را نمی شود، معامله کرد.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه مردم به غرب اعتماد ندارند و باید تضمین بدهند و تعهدات آنان را راستی آزمایی کرد، گفت: کشورهای چهار + یک هم نباید به خطوط قرمز ایران اسلامی نزدیک شوند و باید همه این شروط  و اصول مورد نظر را رعایت کنند.

 

گام دوم انقلاب بدون جوان مومن و انقلابی میسر نیست 

وی با اشاره به ولادت حضرت علی اکبر(ع) افزود: سجایای اخلاقی ، مراتب بالای علمی ، بصیرت دینی و سیاسی آن حضرت،‌ او را شبیه رسول اکرم (ص) کرده بود.

امام جمعه کرج گفت: امروز در گام دوم انقلاب که در نظام اسلامی در مسیر تمدن سازی در حرکت هستیم بدون جوان مومن و انقلابی میسر نیست .

وی تاکید کرد: بهترین الگو و اسوه برای جوانان سیره علی اکبر(ع) است تا با پیروی از این حضرت به قله های کمال برسیم .

نماینده ولی فقیه دراستان البرز بیان داشت: اگر به برنامه نفوذ دشمن دقت کنیم اصلی ترین طرح آنان تغییرات نسلی است که در نسل تغییر رفتار بدهند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: دشمنان این ۳۰میلیون جمعیت جوان کشور را می بینند و برنامه ریزی می کنند و می خواهند نسلی که الگوی فداکاری در دنیا شده را تحقیر کنند و به او برنامه دیکته کنند.

امام جمعه کرج گفت: دشمنان جنگ نمی کنند بلکه برنامه ریزی می کنند چنانچه در مذاکرات برجام در زمان اوباما دیدیم که چرا اوباما ۱۰سال به ایران اسلامی فرصت داد.

وی افزود: در راستای جهاد تبیین باید در خصوص این فرصت اوباما گفت هدف تغییر سیرت جمهوری اسلامی به دست نسل جدید بود که دشمنان می خواستند شعار مرگ برآمریکا را لغو کنند و امید به جوانان ایرانی بسته بودند.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز بیان داشت: چه خیال خامی که به جوان ایرانی دل بسته بودند برای تغییر و امروز خود دچار افول شده اند چراکه عملکرد امریکا و رژیم غاصب در دنیا سبب شده نه تنها این نسل حتی نسل های آینده نیز به آنان بی اعتماد باشد.

وی تاکید کرد: امروز تمام مردم آزاده جهان شعار مرگ بر آمریکا را سرمی دهند و دشمنان سعی داشتند با تحریم ما را زمین گیر کنند ولی با اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پرتاب ماهواره قدرت و اقتدار ایران اسلامی به نمایش گذاشته شد.

امام جمعه کرج افزود: توسعه به تنهایی به درد نمی خورد بلکه باید امنیت هم درکنارآن باشد و پرتاب ماهواره که دشمنان را عصبانی کرده بود این پیام را داشت که در روزهای و سالهای آینده این عصبانی شدن ها برای دشمنان ادامه دارد .

وی یادآورشد: با پرتاب این ماهواره این مهم به اثبات رسید که با وجود تحریم ها با رویکرد نگاه به درون و جوانگرایی و هماهنگی می توان به بالاترین سطح دانش دست یافت.

 

تکریم یاد شهدا فقط به برگزاری مجلس نیست 

نماینده ولی فقیه دراستان البرز درادامه به ۲۲ اسفند روز بزرگداشت مقام شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امورایثارگران اشاره کرد و افزود: باید این نکته را مدنظر قرار داد که تکریم یاد شهید فقط به برگزاری مجلس نیست .

امام جمعه کرج بیان داشت: اگرچه باید برگزاری مجلس را برای زنده نگه داشتن یاد شهدا داشت ولی فکر و سبک زندگی آنان را نیز باید نشر داد.

وی ادامه داد: شهدا برای حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی و برقراری احکام الهی جانفشانی داشتند و بحث رعایت حجاب و عفاف در وصیت نامه های آنان مشهود است .

آیت الله حسینی همدانی گفت: حفظ آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی پیام شهدا بوده و امروز در شناساندن آنان به آحاد جامعه اسلامی ضعیف عمل شده است.

وی افزود: چقدر دانش آموزان با سیره زندگی دانش آموزان شهید و شهدا آشنا هستند و در ایام درختکاری ای کاش پنج هزار و ۲۵۰ اصله نهال به یاد شهدای استان البرز که شمار آنان این رقم است کاشته می شد.

امام جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن عید نوروز گفت: یک زمانی روز اول عید مردم به دیدار خانواده شهدا می رفتند و امید می رود سال آینده این سنت حسنه یعنی تکریم خانواده شهدا در روز عید دوباره برقرار شود .

وی یادآورشد: بسیاری از خانواده شهدا دردیدارهایی که بوده از سختی معیشت و بیکاری ناراحت نبودند بلکه از بی بندو باری و ولنگاری گلایه داشتند که این مهم نیز باید مدنظر قرارگیرد.

امام جمعه کرج گفت: امروز در ملاعام حرمت شکنی می شود که زیبنده نظام اسلامی نیست اگر کسی در داخل منزل خود خلافی داشته باشد به ما ربطی ندارد ولی در انظارعمومی  و در خیابان قابل قبول نیست.

وی با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب اضافه کرد: خطا در ملاعام یک تعلیم عمومی است که این خطا برای حکومت اسلامی تکلیف ایجاد می کند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: حکومت اسلامی موظف است در مقابل حرام بایستد و دستگاه های اجرایی ارتزاق از نظام اسلامی دارند باید رعایت عفاف و حجاب را کنند .

وی اضافه کرد: اصناف هم باید رعایت توزیع نوع لباس و پوشاک را داشته باشند و پوشش هایی که از نظر شرعی منع دارد در اختیار دیگران قرار ندهند.

امام جمعه کرج بیان داشت: بخشی از مسایل دراین زمینه مربوط به دستگاه های اجرایی است و انحراف فرهنگی خطای بزرگی است و  متاسفانه عده ای این خطا را می کنند.

وی یاد آورشد: هجمه های فرهنگی سنگین امروز بخشی ازآنها مربوط به دستگاه های اجرایی و بخشی هم از طریق امر به معروف و نهی از منکر ازسوی آحاد مردم است که مردم همش انتظار دارند دستگاه ها پیگیرباشند درصورتی که با تذکر لسانی هم می توان دراین زمینه گام برداشت.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: اگر مغازه داری رعایت اصول را نمی کند مردم می توانند حداقل با تذکر زبانی دراین زمینه اقدام کنند و نیاز به دعوا نیست اگر بگویید اثر می کند.

 

کوتاهی در جهاد تبیین سبب سوء استفاده فرصت طلبان می شود 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب با مجلس خبرگان افزود: قدرت زیرساخت های جبهه حق ، سنگین ترین جنگ نرم تاریخ، ازبین بردن اعتماد مردم همه را تذکر دادند.

امام جمعه کرج گفت: رهبرمعظم انقلاب دراین سخنرانی راه نجات را جهاد تبیین اعلام داشتند البته فرمودند ابزارها را هم باید به روز کرد و شیوه های تولید محتوا را تغییرداد .

وی افزود: رهبرمعظم انقلاب دراین سخنان کوتاهی در جهاد تبیین را موجب سوء استفاده دنیا طلبان دانستند و تاکید کردند که هزینه های سنگین نتراشید.

 

عدالت قضایی سبب استحکام جامعه می شود

نماینده ولی فقیه دراستان البرز در خطبه اول نماز جمعه این هفته کرج یکی از مهمترین عدالت ها را عدالت قضایی خواند که سبب استحکام جامعه می شود.

آیت الله حسینی همدانی افزود: اگر جامعه به سمت قسط برود افراد نامتعادل ، دنیا طلبان ، متخلفان باید کنار بروند چراکه با متخلفان نمی توان جامعه را به سمت حیات طیبه پیش برد.

وی یاد آورشد: در عدالت و اجرایی آن عقب ماندگی داریم و این وظیفه آحاد مردم و مسوولان است که این مهم را مورد توجه قرار دهند .

در پایان نماز جمعه این هفته امام جمعه کرج فرازهایی از اعیاد شعبانیه را برای مردم قرائت داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید