حمله پهپادی یمن به تاسیسات آرامکو در جنوب عربستان

کدخبر: ۴۸۲۱۴۸
اقتصادنیوز: سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه ای از انجام " اولین عملیات در هم شکستن محاصره " در واکنش به سیاست تنش زای عربستان سعودی خبر داد.
حمله پهپادی یمن به تاسیسات آرامکو در جنوب عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه از هدف قرار گرفتن شرکت نفت آرامکو عربستان با استفاده از ۹ پهپاد خبر داد.

پایگاه خبری لبنانی «العهد» گزارش داد، سخنگوی مزبور با صدور بیانیه ای از انجام " اولین عملیات در هم شکستن محاصره " در واکنش به سیاست تنش زای دشمن متجاوز و در محاصره قرار دادن یمن و پیشگیری دشمنان از ورود فرآورده های نفتی به کشور خبر داد.

سرتیپ «یحیی سریع» توضیح داد : از میان این ۹ پهپاد، ۳ پهپاد از نوع   «صماد ۳» پالایشگاه «آرامکو» در ریاض و با ۶ پهپاد باقیمانده از نوع «صماد ۱ » تاسیسات نفتی آرامکو در دو منطقه جیزان و أبها مورد اصابت قرار گرفتند.

وی خطاب به ملت یمن تاکید کرد: ای ملت با ایمان و صبور و مجاهد ما در واکنش نشان دادن به محاصره ظالمانه دشمن هیچ شک و تردیدی از خود نشان نمی دهیم. نیروهای مسلح یمن در واکنش به ممانعت دشمن از ورود فرآورده های نفتی برای انجام عملیات نظامی در حالت آماده باش کامل قرار دارد.

سرتیپ یحیی سریع در پایان بیانیه خود ابراز داشت : ما می توانیم در برابر ملت و کشور در این مرحله مهم با برعهده گرفتن وظایف محوله تا توقف تجاوزگری دشمن و رفع محاصره پیش برویم و خدا را بر آنچه که می گوییم شاهد و گواه می گیریم.

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند اما در طی هفت ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید