درخواست مهم مسئولان آملی از نماینده تام‌الاختیار رئیسی

کدخبر: ۴۸۲۱۷۱
اقتصادنیوز: ساماندهی زباله منطقه عمارت، احداث سد هراز و تعیین تکلیف زمین‌های شهرک صنعتی از جمله در خواسته‌های مسئولان آملی از نماینده تام الاختیار رئیس جمهوری در هفدهمین سفر رئیس‌جمهوری به مازندران بود.
درخواست مهم مسئولان آملی از نماینده تام‌الاختیار رئیسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در طی هفدهمین سفر رییس جمهوری به مازندران سید صولت مرتضوی به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور در جریان مشکلات شهرستان قرار گرفت، ساماندهی زباله منطقه عمارت، احداث سد هراز و تعیین تکلیف زمین‌های شهرک صنعتی از جمله در خواسته‌های مسئولان آملی بود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری آمل که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در سالن اجتماعات دانشگاه شمال آمل  برگزار شد با اشاره به مشکلات این شهرستان گفت: اولویت اول شهرستان آمل در حوزه پسماند است که به مدت ۴۳ سال گریبانگیر مردم  و حتی استان بوده است  و همچنان نیز برای حل این مشکل اقدانم صورت نگرفته است.
رضا حاجی پور افزود : معضل زباله گریبانگیر دو پروژه عمرانی مهم  سد هراز و چهار بانده شدن محور هراز شده است  و تا زمانی که مشکل زباله برطرف نشود، این دو پروژه مهم به سرانجام نخواهد رسید. 

وی با بیان این که عملیات اجرایی چهار بانده شدن محور هراز از ۱۶ سال پیش آغاز شد ، گفت: متاسفانه بعد از دو دهه همچنان این پروژه به کندی پیش می رود و علیرغم بازدید  بسیاری از مسوولان کشوری ، عملیات چهاربانده شدن هراز به اتمام نرسیده است. 

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به ترافیک چندین ساعته محور هراز در ایام تعطیلات اشاره کرد و افزود: مطالبه مردم آمل و مسافران بهره برداری موقت از جاده جایگزین سد هراز در زمان ترافیک است.

برای تداوم بهره‌برداری از جاده هراز که سالانه میزبان ده ها میلیون تردد است، جاده‌ موقت جایگزین به طول چهارکیلومتر در حال ساخت است که از بالا و مجاور محل احداث سد عبور خواهدکرد که به صورت تک مسیر و از سمت شمال به جنوب است.

بر اساس برنامه ریزی قرار است جاده انحرافی برای ادامه ساخت سد هراز حدود یک سال به صورت موقت جهت کاهش بار ترافیکی استفاده شود و در این مدت جاده اصلی جایگزین به طول ۱۱ کیلومتر احداث شود که چهاربانده و با شیب ۶ درصد و کاملا استاندارد خواهد بود.

کار ساخت این محور قرار بود پاییز ۹۸ به پایان برسد که یکی از مشکلات در اتمام بموقع و بهره برداری از این محور اعمال استانداردهای لازم برای آن بوده است.

حل مشکل پسماند خواسته دیرینه مردم آمل 

امام جمعه آمل نیز معضل انباشت زباله در منطقه عمارت را مشکل اصلی شهرستان عنوان کرد و گفت: متاسفانه  انباشت زباله در عمارت و ورود شیرابه ها در سفره های آب زیرزمینی سبب  افزایش بیماری در شهرستان آمل شده است.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی  وضعیت زباله در عمارات را فاجعه بار توصیف کرد و افزود : اگر دولت انقلابی می خواهد گره ای از کار مردم باز کند باید در درجه اول مشکل پسماند را برطرف کند.

وی با بیان اینکه امید مردم به دولت انقلابی است ، گفت : اگر این مشکل پسماند در دولت انقلابی برطرف نشود دیگر نمی توان امیدی برای رفع آن داشت. انتظار ما این است که رییس جمهور برای رفع مشکل پسماند در آمل و مازندران نگاه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه آمل همچنین خواستار حمایت دولت از کشاورزان شد و گفت : متاسفانه امروز دخل و خرج کشاورز باهم همخوانی ندارد و شرایط اقتصادی برای این قشر سخت شده است .

تعیین و تکلیف زمین  شرکت دیزل سنگین آمل

فرماندار شهرستان آمل نیز نبود زمین برای احداث شهرک های جدید را از دیگر مشکلات صنعت گران  آمل عنوان کرد و گفت:باوجود اینکه استقبال از سرمایه گذاری در این شهرستان زیاد است اما زمینی که برای شهرک صنعتی باید استفاده شود وجود ندارد.

سیدعباس حسینی با بیان اینکه  الحاق زمین شرکت دیزل به شهرک صنعتی امامزاده عبدالله می تواند مشکل کمبود زمین های شهرک در آمل را برطرف کند توضیح داد:بازگشت ۴۰ هکتار از اراضی صنعتی که در اختیار شرکت دیزل سنگین قرار دارد از طریق اداره کل منابع طبیعی استان برای بازپس گیری زمین از شرکت دیزل و واگذاری  به شرکت شهرک های صنعتی در دادگستری شهرستان آمل در حال طی مراحل  حقوقی است و تسریع در این پرونده و بازگشت زمین آن می تواتند باعث توسعه صنعتی و افزایش تولید و اشتغال شهرستان گردد.

طی سال های اخیر کمبود زمین صنعتی در آمل مطرح شده است که  راه حل پیش بینی شده برای آن تفکیک بخشی از زمین شرکت صنعتی دیزل سنگین موسوم به « دسا » و واگذاری آن بوده است که با وجود پیگیری های فراوان و حتی توافقات اولیه تاکنون به سرانجام نرسیده است.

 در شهرک صنعتی آمل که حدود نیمی از صنایع مازندران را در خود جای داده ، دو زمین ۸۰ هکتاری در کنار هم به صنایع واگذار شده است که یک زمین به صورت جزیره ای تنها در اختیار شرکت دیزل سنگین قرار گرفت و زمین دیگر با وسعت ۸۰ هکتار در اختیار سایر صنایع قرار دارد.

 فرماندار آمل همچنین به پایین بودن ظرفیت تصفیه خانه  شرکت ها و شهرک های صنعتی  اشاره کرد و افزود:پایین بودن ظرفیت تصفیه خانه ها سبب ایجاد مشکلات زیست محیطی و اعتراض شهروندان و تشکیل پرونده های متعدد در این خصوص در محیط زیست و دادگستری شهرستان شده است  که امیدواریم  در سفر دولت برای رفع مشکل تصفیه خانه ها برنامه ریزی شود.

وی عدم وجود  دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان آمل را یکی دیگر از مشکلات این شهرستان عنوان کرد و گفت: متاسفانه به دلیل نبود دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مناسب بیش از ۵۰ درصد از بیماران آملی به شهرهای اطراف مراجعه می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید