اسلامی: هر تحریم آمریکا یک پیشرفت برای ایران اسلامی حاصل کرده است

کدخبر: ۴۸۲۲۷۳
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: آمریکا هر زمانی که تحریم‌های جدیدی را وضع کرد، یک پیشرفت برای ایران اسلامی حاصل کرده است و ما به نقطه قوتی دست پیدا کرده‌ایم که در پی آن مجدداً تحریم دیگری بر ما اثر نخواهد کرد.
اسلامی: هر تحریم آمریکا یک پیشرفت برای ایران اسلامی حاصل کرده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، جشنواره ملی «ره‌آورد سرزمین نور» همزمان با ۲۰ اسفند «روز ملی راهیان نور» با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در خرمشهر برگزار شد.

اسلامی در این مراسم به عنوان سخنران اظهار داشت: بسیار جای سعادت است که دیگر بار در این مکان مقدس شاهد راه اندازی فعالیت حرکت عظیم راهیان نور در سرزمین نور هستیم.

وی افزود: آمریکا منافع ملی اش را در قلمرو جهانی دنبال می‌کند و چه با دیپلماسی، چه با زور، از منافع خودش حفاظت خواهد کرد و برای محافظت از آن حمله‌های پیش دستانه‌ای که امروز اعتبارش را در دنیا از دست داده، انجام می‌دهد.

اسلامی گفت: دوران افتخار آمیز انقلاب اسلامی اگرچه با فراز و فرود همراه بوده، ولی به حمدالله رو به رشد است و مشاهده می‌کنید که در مقاطع گوناگون و به خصوص در این ۵ سال گذشته شکننده‌ترین و ناکارآمدترین تحریم‌ها علیه کشورمان تنها با همین روند رو به رشد بی تاثیر شده اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران یادآور شد: آمریکا هر زمانی که تحریم‌های جدیدی را وضع کرد، یک پیشرفت برای ایران اسلامی حاصل کرده است و ما به نقطه قوتی دست پیدا کرده‌ایم که در پی آن مجدداً تحریم دیگری بر ما اثر نخواهد کرد.

وی ادامه داد: تحریم‌ها هم در حوزه هسته‌ای و هم در دیگر حوزه‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم یا حقوق بشر نام گذاری شده و بر ملت ما اعمال می‌شوند و ایران را متهم می‌کنند، اما همه متوجه شده اند که هدف از این بازی ها، برهم زدن امنیت منطقه است.

اسلامی خاطرنشان کرد: برای آمریکا مواجهه با سردار سلیمانی عزیز در منطقه، مواجهه ساده‌ای نبود. سردار سلیمانی با طرح خاورمیانه بزرگ مقابله کرد؛ که با فرماندهی رهبر معظم انقلاب به معنای واقعی کلمه این پروژه به شکست انجامید.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: آمریکا در سوریه با استراتژی خود این گروه‌های تروریستی جنایتکار را در مناطق مختلف گروه بندی کرد تا این سرزمین را بین آن‌ها تقسیم کند و این قلمرو‌ها در خاک عراق هم همینطور بود تا بتوانند به خیال خام خود به ایران هم راه پیدا کنند که با جانفشانی جبهه مقاومت به کل این نقشه، نقش برآب شد.

وی ادامه داد: دشمنان بر نمی‌تابند که فنآوری‌های پیشرفته هسته‌ای در قلمرو ایران اسلامی وجود داشته باشد حتی این اجازه را به متحدان خودشان هم نمی‌دهند که بتوانند به خود کفایی و استقلال برسند.

اسلامی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب هم به موضوع فناوری هسته‌ای به وضوح پرداختند و حتی در چند سخنرانی اخیر به این نکته اشاره فرمودند که ما در ابعاد مختلف به انرژی‌های نوین خصوصاً حوزه هسته‌ای احتیاج داریم و آنرا توسعه خواهیم داد.

معاون رئیس جمهور افزود: خدا را شاکر هستیم که عزیزان ما در نیروی هوافضای سپاه موفق شدند باز هم ماهواره‌ای را در مدار قرار دهند که کاربرد‌های بسیار برای ایران دارد. در حوزه‌های ۵ گانه انرژی‌های نوین نیز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا دارای ظرفیت‌های قابل اتکا هستیم. به حمدالله در حوزه غنی سازی پیشرفت بسیار حاصل شده و در دولت سیزدهم نیز کاربرد فناوری‌ هسته‌ای را در زندگی مردم خواهیم داشت.

وی گفت: آمدن به اردوی راهیان نور سفر به نور است. جمعیت خرمشهر امروز ۸۵ میلیون نفر است و قلب همه ایران برای خرمشهر می‌تپد و اتحاد ما و پیروی ما از  ولی امر مسلمین و ایستادگی ما تا آخر برای اعتلای کلمه «حق» یک تکلیف همیشه پایدار است.

اسلامی عنوان کرد: از خداوند می‌خواهم که در این راه ثابت قدم باشیم و هر روز افتخارات بیشتری را برای این کشور بیافرینیم و مردم ما بتوانند زندگی با کیفیت بالاتر و منزلت اجتماعی ارزشمندی را برخوردار شوند.

گفتنی است، این جشنواره باحضور مهندس اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در اردوگاه شهید باکری خرمشهر آغاز بکار کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید