آتش سوزی یک انبار بزرگ مواد غذایی کی‌یف/ زلنسکی: به سمت پیروزی در حرکت هستیم

کدخبر: ۴۸۲۳۳۵
رئیس‌جمهوری اوکراین که با مجموعه‌ای از سخنرانی‌هایش تلاش در جمع‌آوری و متحد کردن مردم برای مقابله با نیروهای روسیه بوده است، گفت که اوکراین به «یک نقطه عطف استراتژیک» رسیده است.
آتش سوزی یک انبار بزرگ مواد غذایی کی‌یف/ زلنسکی: به سمت پیروزی در حرکت هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، وزارت دفاع بریتانیا در آخرین به‌روزرسانی اطلاعاتی خود می‌گوید «بخش عمده» نیروهای روسیه اکنون در ۲۵ کیلومتری مرکز شهر کی‌یف هستند.

این وزارتخانه در بیانیه خود می‌گوید، ستون بزرگ روسیه در شمال پایتخت پراکنده شده و احتمالا در تلاش برای محاصره شهر است.»

بنابر گزارش بی بی سی، وزارت دفاع همچنین می‌گوید: «در عین حال این همچنین می‌تواند تلاشی از سوی روسیه برای کاهش آسیب‌پذیری خود در برابر حملات متقابل اوکراین باشد.»

در قسمت‌های دیگر، شهرهای چرنیهف، خارکف، ماریوپل و سومی محاصره شده‌اند و با گلوله باران شدید روبرو هستند.

در عین حال، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین که با مجموعه‌ای از سخنرانی‌هایش تلاش در جمع‌آوری و متحد کردن مردم برای مقابله با نیروهای روسیه بوده است، گفت که اوکراین به «یک نقطه عطف استراتژیک» رسیده است.

او گفت: «نمی‌توان گفت که هنوز چند روز (در پیش روی خود) برای آزادسازی زمین‌های اوکراین فرصت داریم. اما می‌توانیم بگوییم که این کار را انجام خواهیم داد. ما در حال حاضر به سمت هدف خود، یعنی پیروزی خود حرکت می‌کنیم.»

همچنین در حالی که ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف و قهرمان پیشین بوکس سنگین وزن می‌گوید، پایتخت به اندازه کافی لوازم ضروری برای دوام چند هفته‌ای دارد، صبح امروز، خبر رسید که یک انبار بزرگ مواد غذایی در پایتخت اوکرین، هدف حمله قرار گرفته و در آتش می‌سوزد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید