تقاضای مکرون از پوتین درباره برجام/ روسیه همکاری کند

کدخبر: ۴۸۲۴۵۰
اقتصادنیوز: مکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت وگوی با پوتین از او خواست که برای ضمانت و تسهیل دستیابی به توافق در مذاکرات وین همکاری کند.
تقاضای مکرون از پوتین درباره برجام/ روسیه همکاری کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رویترز گزارش داد که امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود درباره برجام گفت و کرده است.

 یک مقام ریاست جمهوری فرانسه گفت که مکرون در این گفت وگوی تلفنی به پوتین یادآور شد که برای ضمانت و تسهیل دستیابی به توافق در مذاکرات وین همکاری کند. 

این مقام کاخ الیزه در مورد اینکه پوتین چگونه پاسخ داده و یا اینکه یک چارچوب زمانی را برای مشخص کردن موضع روسیه ارائه کرده، پاسخی نداد.  

کاخ ریاست جمهوری فرانسه جزئیات بیشتری از گفت وگوی مکرون و  پوتین منتشر نکرد.

گفت‌وگو ها در وین همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر این مذاکرات به مراحل مهم و حساسی رسیده است. طرفین مذاکره می گویند که گفت‌وگوها در فرمت‌های مختلف ادامه دارد.

طرف های غربی باور دارند که روسیه با استفاده از برخی اهرم ها هنوز تصمیم خود را در قبال برجام اخذ نکرده است درحالی‌که گفته می شود نتیجه نهایی به تصمیم سیاسی آمریکا وابسته است. 

ایران جمع بندی نهایی خود را پیرامون مذاکرات انجام و آن را به طرف مقابل ارائه داده است و توافق در گرو تصمیم طرف های مقابل و بویژه آمریکاست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید