آمریکا:

آینده برجام به روزهای آینده بستگی دارد!

کدخبر: ۴۸۲۶۴۵
اقتصادنیوز: جیک سالیوان درباره مذاکرات برجام مدعی شد که باید ببینیم در روزهای آینده در رابطه با دیپلماسی پیرامون توافق هسته‌ای چه اتفاقی می‌افتد.
آینده برجام به روزهای آینده بستگی دارد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مشاور امنیت ملی کاخ سفید یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در زمینه مذاکرات رفع تحریم‌های ایران گفت: باید ببینیم در روزهای آینده در رابطه با دیپلماسی پیرامون توافق هسته‌ای چه اتفاقی می‌افتد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» گفت: «همانطور که اوضاع در حال حاضر پیش می‌رود، مذاکره کنندگان مختلف به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند و باید ببینیم در روزهای آینده در رابطه با دیپلماسی پیرامون توافق هسته‌ای چه اتفاقی می افتد.»

آمریکا در حالی تلاش می‌کند از خود سلب مسئولیت کند که تاکنون از انجام اقداماتی که لازم است به منظور بازگشت این کشور به برجام انجام شود، امتناع کرده و با طرح خواسته‌های غیرمنطقی مسیر مذاکرات را منحرف کرده است. در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه هم در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه «برخی مباحث که مرتبط با قهرمانان ملی ماست قابل مذاکره نیست»، تصریح کرد: طرح برخی درخواست‌های جدید از سوی آمریکا هیچگونه توجیه منطقی ندارد.

او همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، از طرح موضوعات جدید از سوی آمریکا انتقاد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای حصول توافق خوب، قوی و پایدار تلاش می‌کند. 

 «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم در توئیتی در واکنش به اعلام وقفه در مذاکرات از سوی طرف اروپایی اعلام کرد: «وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل موضوعات باقیمانده و بازگشت نهایی باشد. دستیابی به موفقیت در گفت‌وگوها تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواهد بود. هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما به منظور حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید