تاریخ بعدی انتقام چه زمانی است؟

هشدار جدی سردار قاآنی به مقامات عراقی/ 2 افسر ارشد اسرائیلی کشته شدند

کدخبر: ۴۸۲۹۷۹
یک منبع امنیتی ارشد ایرانی در مصاحبه اختصاصی با The Cradle اعلام کرده که در حملات موشکی ایران به مقر مخفی اسرائیل(موساد) در اربیل در اوایل صبح روز ۱۳ مارس، سه هدف کشته و هفت هدف دیگر زخمی شده‌اند.
هشدار جدی سردار قاآنی به مقامات عراقی/ 2 افسر ارشد اسرائیلی کشته شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از کیهان، پایگاه خبری www.thecradle.co در گزارشی با عنوان «حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه موساد در عراق ۱۰ عامل اسرائیلی را هدف قرار داد و هشدار منطقه‌ای صادر کرد» نوشت: «منابع می‌گویند این حمله موشکی به عنوان پیامی به کشورهای منطقه است که ایران عملیات نظامی خارجی در مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.»

همچنین در اکوایران ببینید : سفر به مسکو با نیت وین

در ادامه این گزارش آمده است: «یک منبع امنیتی ارشد ایرانی در مصاحبه اختصاصی با The Cradle اعلام کرده که در حملات موشکی ایران به مقر مخفی اسرائیل(موساد) در اربیل در اوایل صبح روز ۱۳ مارس، سه هدف کشته و هفت هدف دیگر زخمی شده‌اند.»

حمله تند کیهان به بارزانی /کاک مسعود یادت هست سردار سلیمانی نجاتت داد؟

این منبع می‌گوید که ۱۲ فروند موشک فاتح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساعت ۱:۲۰ بامداد «در ساعتی نمادین که فرماندهان مقاومت (سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس) ترور شدند» به پایگاه موساد اصابت کرد.

هلاکت افسران ارشد اسرائیلی

وی گفت: «در این عملیات تاکنون حداقل سه نفر به هلاکت رسیده‌اند که دو نفر از آنها افسران ارشد هستند و برآوردها نشان می‌دهد که حداقل هفت نفر نیز زخمی شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم است.»

این منبع می‌گوید که «اندکی پس از عملیات، یک آمبولانس هوایی از اشتوتگارت آلمان درخواست شد که به دلیل نگرانی‌های امنیتی در قطر فرود آمد. بر اساس گزارش‌ها، نیروهای آمریکایی از یک هواپیمای ۱۳۰c برای انتقال اجساد و مجروحان به آمبولانس استفاده کردند.»

این منبع امنیتی ایران تصریح کرده است که «عملیات سپاه پاسداران در انتقام مستقیم حمله ۱۴ فوریه اسرائیل به پایگاه پهپاد تحت کنترل سپاه در منطقه ماهیدشت کرمانشاه در داخل ایران انجام شده است.» وی افزود: «خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم اما به محض اینکه منشأ این حمله [اسرائیلی] از عراق شناسایی شد، عملیات [یکشنبه] در دستور کار قرار گرفت.»

هشدار در دو دیدار رسمی

این منبع ایرانی می‌گوید «در دو دیدار رسمی با در دست داشتن اسناد و شواهد، به مقامات عراقی هشدار داده شد که عملیات نظامی علیه ایران در داخل مرزهای عراق انجام می‌شود. وی می‌گوید: سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پیش از این به رهبران اقلیم کردستان درباره این موارد هشدار داده بود.»

این منبع همچنین تایید کرد که این حملات موشکی به انتقام به شهادت رسیدن دو تن از اعضای سپاه در حمله هوایی در نزدیکی دمشق در ۸ مارس، آن‌طور که رسانه‌های مختلف خارجی گزارش داده‌اند، نبوده است. او گفت که ایران این حق را برای خود محفوظ می‌داند که در تاریخ بعدی نسبت به آن حادثه اقدام تلافی‌جویانه انجام دهد.

سقف مهندسی ضد انفجار

این منبع، پایگاه موساد در اربیل را «غیررسمی و مخفی- به شکل دو ویلا که ظاهری معمولی داشتند» توصیف می‌کند. با این حال، شناسایی ایران در پیش از عملیات چندین مورد را مشاهده کرده بود: ساختار این دو ویلا دارای دو سقف بود که کاملاً از آن در برابر موشک‌های ۲۴۰ میلی‌متری محافظت می‌کرد. یک سقف مهندسی ضد انفجار در زیر یک سقف ضربه‌گیر که دو لایه زیر سقف شیروانی داشت. تصاویر منتشر شده پس از عملیات موشکی، این ارزیابی را تایید می‌کند.

غیر اسرائیلی‌ها اجازه ورود به منطقه را ندارند

این منبع ایرانی تاکید کرد: در جمع‌آوری اطلاعات میدانی پیش از عملیات، یک نکته قابل توجه وجود داشت و آن اینکه غیر اسرائیلی‌ها اجازه ورود به منطقه‌ای که پایگاه‌های موساد در آن قرار داشت را ندارند و حفاظت از منطقه نیز توسط «نیروهای امنیتی ویژه» انجام می‌شود. 

این منبع می‌افزاید: این مرکز محل تفریح  (و عیاشی) ​​افسران و کارکنان سایبری الکترونیک رژیم اسرائیل مستقر در منطقه بود، به طوری که در طول هفته رفت و آمد چندانی وجود نداشت و بیشتر در روزهای آخر هفته و تعطیلات پایان هفته شاهد حضور آنها بودیم. در زمان اجرای عملیات سپاه نیز حداقل ۱۰ نفر وارد محوطه ساختمان شده بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید