یک مامور توهین کرد، قالیباف شاکی شد /جدال ادامه دار مجلس و نیروی انتظامی

کدخبر: ۴۸۳۰۶۴
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر عضو هیئت رئیسه مبنی بر اظهارات یکی از ماموران ناجا علیه مجلس گفت: حرف‌هایی که علیه مجلس زده شد واقعا نابجا است.
یک مامور توهین کرد، قالیباف شاکی شد /جدال ادامه دار مجلس و نیروی انتظامی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۴ اسفند) طی تذکر شفاهی خود جنایات حکومت آل سعود را محکوم کرد و گفت: جوامع بین المللی در برابر جنایت عربستان سکوت کردند در حالی که درباره دیگر مسائل دنیا سر وصدای زیادی به پا می‌کنند.

وی تصریح کرد: از اقدام و صلابت سپاه پاسداران تشکر می‌کنیم که پایگاه جاسوسی رژیم اسرائیل را هدف قرار دادند.

نماینده مردم علی آباد در مجلس در رابطه با طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور، گفت: با حذف این قانون در ابتدای سال ۳ هزار مگاوات میزان انرژی افزایش پیدا می‌کند، سال گذشته بارها اعلام کردیم که این طرح برای دولت بار مالی دارد و با اصل ۷۵ قانون اساسی در مغایرت است. شاهد بودیم در استان گلستان و در سراسر کشور با قطعی آب و برق مواجه شدیم اما اروپا با قطعی آب و برق مواجه نیست.

نوروزی اظهار داشت: دولت و وزیر نیرو باید مقدمات این طرح را جهت تأمین منابع برق و آب در کشور انجام می‌دادند تا مجدداً با این مشکلات مواجه نشویم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: این اخطار وارد نیست. مجلس می‌خواهد قانونی را فسخ کند و دولت اختیار دارد در رابطه با سایر مسائل این موضوع تصمیمات لازم را بگیرد.

همچنین علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی دیگری در صحن مجلس امروز گفت: باید بدانیم این طرح با اصل ۵۷ و ۶۰ مغایرت دارد که خواهشمندم در این باره توضیحات لازم ارائه شود.

وی با اشاره به فیلمی که اخیراً در فضای مجازی دست به دست می‌شود، گفت: در این فیلم یکی از افراد نیروی انتظامی، مجلس و نمایندگان را با الفاظ موهن مورد خطاب قرار می‌دهد.اگرچه نیروی انتظامی همواره مجاهدت‌های بسیاری داشته و مجلس پیوسته از این نیرو حمایت کرده اما نمایندگانی که روزانه ۱۲ تا ۱۴ ساعت کار می‌کنند باید در قبال خدمت خود با این تعابیر مورد خطاب قرار گیرند؟

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: باید با مصداق و سند حرف زده شود نه به صورت کلی. البته می‌دانیم فرمانده نیروی انتظامی با این مورد برخورد خواهند کرد.

قالیباف در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: درباره اخطار و مغایرت نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور باید بگویم این مغایرت وجود ندارد و مجلس درباره حذف یک قانون تصمیم می‌گیرد.

وی در رابطه با تذکر سلیمی مبنی بر فیلم پخش شده در فضای مجازی گفت: من توفیق همکاری با کارکنان نیروی انتظامی را داشته‌ام آنها قشر زحمتکشی هستند، اما در باره این مورد که به آن اشاره شد و من هم آن را دیدم، حرف‌های نابجایی زده شده است امیدوارم فرمانده نیروی انتظامی این مورد را پیگیری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید