توصیه‌های مهم یک مرجع تقلید به نیروی انتظامی

کدخبر: ۴۸۲۵۸۶
آیت الله حسین نوری همدانی گفت: کادرهایی برای ساختارهای فرهنگی و سیاسی باید تربیت شوند که بتوانند فرهنگ، سیاست و قوانین اسلامی را پیاده و حفاظت کنند.
توصیه‌های مهم یک مرجع تقلید به نیروی انتظامی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یکی از مراجع تقلید نیروی انتظامی را یکی از عوامل برپاکننده عدالت در جامعه دانست و گفت: تامین امنیت در همه عرصه‌ها از جمله عرصه اقتصادی بسیار مهم است و عدالت را به دنبال خواهد داشت که تامین امنیت از رسالت‌های مهم نیروی انتظامی است.

آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام سیدعلیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور که در دفتر این مرجع تقلید در قم انجام شد، با تاکید بر کادرسازی انقلابی در راستای خدمت‌رسانی به جامعه اظهار کرد: کادرهایی برای ساختارهای فرهنگی و سیاسی باید تربیت شوند که بتوانند فرهنگ، سیاست و قوانین اسلامی را پیاده و حفاظت کنند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) بیان کرد: در جامعه اسلامی مردم به امنیت، عدالت و فراوانی نعمت نیاز دارند و در این راستا باید از تمام زحمات نیروی انتظامی کشور در راستای ایجاد امنیت  تقدیر و تشکر کرد.

مرجع تقلید شیعیان، نیروی انتظامی را یکی از عوامل برپاکننده عدالت در جامعه دانست و گفت: تامین امنیت در همه عرصه‌ها از جمله عرصه اقتصادی بسیار مهم است و عدالت را به دنبال خواهد داشت که تامین امنیت از رسالت‌های مهم نیروی انتظامی است.

همچنین، حجت الاسلام سیدعلیرضا ادیانی با اشاره به تصویب طرح جامع ساختار و سازمان  انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که می تواند نقطه عطفی در تاریخ انتظامی ایران باشد گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود از استحکام نظام ذیل امنیت پایدار نام می‌برند و بر نقش تعیین کننده نیروی انتظامی در امنیت جامعه تاکید دارند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد ساخت نیروی انتظامی تراز انقلاب اسلامی و جامعه مطلوب قرآنی گفت: در نیروی انتظامی اصل را براین موضوع گذاشتیم و با همدلی فرماندهی نیروی انتظامی به این سمت شتابان در حرکت هستیم به صورتی که امروز می‌بینیم بعد از 18 سال نیروی انتظامی در مسابقات  قرآنی نیروی‌های مسلح کشور به مقام نائب قهرمانی رسیده است و در ایام کرونا هم ما نه فقط برنامه های مذهبی‌مان کم نشد بلکه شاهد افزایش توجه به مباحث مذهبی در تمامی مقرها بودیم.

ادیانی با تاکیدبر برخورد حکیمانه با مردم با توجه به تاکید رهبری، افزود:  برخورد کلانتری ها با مردم بسیار پر اهمیت است و بدین منظور با هدف بهبود این امر به این نتیجه رسیدیم که در کلانتری عنصر تاثیرگذار روحانیت را به عنوان کارشناس مذهبی مستقر کنیم و تاکنون برای حدود 600 کلانتری در کشور تامین نیرو کرده‌ایم و این افراد مسئول هدایت، تربیت و مشورت دهی به مردم هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید