رئیسی جا پای روحانی گذاشت؛ پایداری ها عصبانی شدند/ تشکیل کمیته ضد برجام توسط مخالفان تیم مذاکره کننده

کدخبر: ۴۸۳۲۹۰
جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد و یکی از جدی‌ترین مخالفان برجام با انتشار یک توئیت از تشکیل یک کمیته ۵ نفره در مخالفت با تیم مذاکره‌کننده در صحن مجلس و درخواست این کمیته برای دیدار با رئیس‌جمهور خبر داد.
رئیسی جا پای روحانی گذاشت؛ پایداری ها عصبانی شدند/ تشکیل کمیته ضد برجام توسط مخالفان تیم مذاکره کننده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، نمایندگان جبهه پایداری در مجلس که مشهور به تندروی در مسائل مختلف از جمله سیاست خارجی‌اند به دنبال تشکیل کمیته ضدبرجام در پارلمان هستند.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و یکی از جدی‌ترین مخالفان برجام با انتشار یک توئیت از تشکیل یک کمیته ۵ نفره در مخالفت با تیم مذاکره‌کننده در صحن مجلس و درخواست این کمیته برای دیدار با رئیس‌جمهور خبر داد. حالا پژمان‌فر دیگر نماینده مشهد که این روزها نامش به عنوان یکی از اعضای کمیته پنج نفره ضد برجام بر سر زبان‌هاست در این خصوص می‌‎گوید: « با تغییر دولت‌ وضع هیچ فرقی نکرده است. ما وظیفه مراقبت خودمان را داریم و طبیعتا باید با یک نگرانی این موضوع را جلو ببریم؛ اگرچه به هرحال شرایط یک مقدار بهتر از وضع گذشته است اما در عین حال ما باید تا آخرین لحظه این مراقبت را انجام دهیم.»

تشکیل این کمیته و سخنان پژمان‌فر در مورد تغییر نکردن شرایط در دولت رئیسی نسبت به زمان حسن روحانی، بیانگر یک واقعیت مهم است و آنهم اینکه کشور برای تغییر احتیاج به یک اقتصاد باثبات نیاز دارد. شرایط آرام هم در صورتی حاصل می‌شود که ما بتوانیم به یک توافق خوب برسیم و برجام را احیا کنیم. این مسیری است که باید  برویم حالا می‌خواهد راننده این خودرو رئیسی باشد یا حسن روحانی.

پایداری‌ها فکر نمی‌کردند که سید ابراهیم رئیسی و تیم دیپلماسی او هم نعل به نعل همان راهی را بروند که حسن روحانی و تیم سیاست خارجی او رفت. این هم مسیری هم به خاطر این معناست که حضور در قوه مجریه یعنی قرار گرفتن در عرصه عمل. در این جایگاه نمی‌شود شعار داد و کشور را اداره کرد.

مردم انتظار حل شدن مشکلات را از دولت دارند. حتی خرابی پله برقی مترو را هم از چشم رئیس جمهور می‌بینند و این یعنی رئیس دولت هر که می‌خواهد باشد باید مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

حضور در دولت یعنی آشنا شدن با واقعیت‌های جامعه و اداره کشور. میزان مخارج دولت به اندازه‌ای است که رئیس جمهور و تیم او باید زمین را به زمان برسانند تا هر ماه این مخارج را پرداخت کنند. حقوق کارمندان دولت و یارانه بگیرها با شعار دادن به دست نمی‌آید.

الان هم رئیسی و مذاکره کنندگان بنا بر واقعیت‌های جامعه پشت میز مذاکره نشسته‌اند و سعی می‌کنند به یک توافق خوب برسند که تداوم داشته باشد. اگر آنها بتوانند برجام را احیا کنند قطعا در سه سال باقی مانده از دولت رئیسی مردم با ثبات بیشتری زندگی خواهند کرد. همانگونه  که در دولت اول حسن روحانی، معنای ثبات را به خوبی درک کردند.

حالا شاید بهترین زمان است که بگوییم که مسیررفته شده توسط روحانی در اداره کشور درست‌ترین راه بوده که یک دولت می‌توانسته برای اداره کشور طی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید