افزایش فشارهای تحریمی بر روسیه از طرف آمریکا

کدخبر: ۴۸۳۴۳۷
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که ما از اقتصاد اوکراین حمایت خواهیم کرد و به فشار بر پوتین برای منزوی کردن او از جهان با متحدان ادامه خواهیم داد.
افزایش فشارهای تحریمی بر روسیه از طرف آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «جو بایدن» روز چهارشنبه در سخنانی گفت که پوتین ویرانی فاجعه‌باری را در اوکراین به بار آورده است و آمریکا مصمم است که رئیس‌جمهور روسیه بهای آن را بپردازد.

وی افزود: ما سلاح‌های دیگری را برای دفع حمله روسیه به اوکراین ارسال خواهیم کرد. ما برای مقابله با تهدید روسیه، تسلیحات مختلف، تانک‌ها و هواپیماها را در اختیار اوکراین قرار می دهیم و برای دستیابی این کشور به سامانه‌های دفاع هوایی کمک خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: جنگ در اوکراین ممکن است طولانی باشد و ما به کی‌یف برای دفاع از خود سلاح خواهیم داد.

او گفت: ما از اقتصاد اوکراین حمایت خواهیم کرد و به فشار بر پوتین برای منزوی کردن او از جهان با متحدان ادامه خواهیم داد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین هم روز چهارشنبه طی سخنرانی از طریق ویدئو کنفرانس، خطاب به نمایندگان کنگره آمریکا گفت که در حال حاضر به یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین و سامانه‌های پدافند هوایی مانند اس-۳۰۰ نیاز است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین و سامانه‌های پدافند هوایی مانند اس-۳۰۰ نیاز است و باید تا توقف کامل حملات نظامی روسیه، بسته‌های تحریمی غرب علیه مسکو ادامه یابد.

زلنسکی خطاب به نمایندگان کنگره آمریکا گفت: اگر ایجاد منطقه پرواز ممنوع امکان پذیر نباشد، نیاز به هواپیما داریم تا در هوا از ما دفاع کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید