فرمانده سنتکام در آخرین نشست خبری:

ایران ۳۰۰۰ موشک بالیستیک در اختیار دارد!

کدخبر: ۴۸۳۷۷۱
اقتصادنیوز: «کنث مک‌کنزی»، فرمانده «سنتکام» در آخرین نشست خبری خود در این سمت مدعی شد که «مشکل محوری» او در دوران سه ساله فرماندهی‌اش ایران بوده است.
ایران ۳۰۰۰ موشک بالیستیک در اختیار دارد!

  به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس مک‌کنزی مدعی شد که ایران خودش را به نابودی اسرائیل متعهد کرده است. او گفت ایران سرمایه‌گذاری سنگینی روی موشک‌های بالیستیک کرده است. او همچنین گفت که نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث نگرانی‌اش است.

وی گفت: «من همچنان ایران را بزرگترین تهدید علیه ثبات منطقه می‌دانم. شریکان ما در سراسر منطقه به تهدید موشک‌های بالیستیک ایران آگاهند.»

مک‌کنزی در ماه‌های گذشته بارها از پیشرفت‌های موشکی ایران ابراز نگرانی کرده است. او سه‌شنبه هفته جاری (۲۴ اسفندماه) هم گفته بود نگرانی اصلی‌اش از بابت ایران در سطح نظامی به برنامه هسته‌ای این کشور مربوط می‌شود اما برنامه موشکی تهران هم او را بسیار نگران می‌کند. او گفت: «در سطح نظامی، نگرانی من در وهله اول این است که آنها سلاح هسته‌ای نداشته باشند.»

مک‌کنزی در ادامه گفت: «اما من درباره رشد قابل توجه در تعداد و کارآمدی نیروی موشک بالیستیک آنها، برنامه پهپادی و موشک‌های کروز زمینی آنها هم بسیار نگرانم.» مک‌کنزی تصریح کرد ایران در حال حاضر ۳۰۰۰ موشک بالیستیک دارد که «بعضی از آنها می‌توانند به تل‌آویو برسند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید