واکنش شدید روسیه به توهین‌ بایدن علیه پوتین

کدخبر: ۴۸۳۸۴۲
اقتصادنیوز: سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به ادعای بایدن که پوتین را «جنایتکار جنگی» توصیف کرده گفت: اظهاراتی را می‌بینیم و می‌شنویم که در واقع توهین‌های شخصی علیه رئیس جمهور پوتین هستند.
واکنش شدید روسیه به توهین‌ بایدن علیه پوتین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین ادعاهای اخیر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا علیه همتای روس خود را محکوم کرد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پسکوف در واکنش به ادعای بایدن که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را «جنایتکار جنگی» توصیف کرده گفت: «اظهاراتی را می‌بینیم و می‌شنویم که در واقع توهین‌های شخصی علیه رئیس جمهور پوتین هستند».

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: «با توجه به تندخویی‌های آقای بایدن و فرتوتی و فراموشی او که به اظهارات تند وی منجر می‌شود، ما ارزیابی تندی انجام نخواهیم داد تا موج خشونت بیشتر نشود».

جو بایدن چهارشنبه شب در ابتدا به سوال یک خبرنگار که پرسیده بود آیا حاضراست پوتین را جنایتکار جنگی بخواند پاسخ منفی داد اما لحظاتی بعد از خبرنگار خواست سوالش را تکرار کند و در پاسخ گفت: «فکر می‌کنم او جنایتکار جنگی است».

اندکی بعدتر، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که بایدن «حرف دلش را زده است.» با این حال، جنیفر ساکی گفت که وزارت خارجه آمریکا هنوز در  حالی بررسی این است که آیا حمله روسیه به اوکراین را می‌توان جنایت جنگی در نظر گرفت یا خیر.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز از ادعای بایدن حمایت کرده و خواستار بررسی جنایات جنگی روسیه در اوکراین شد.

کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا طی سال‌های گذشته از دولت اوکراین حمایت‌های مالی و نظامی گسترده‌ای داشته و پس از شروع درگیری‌ها در این کشور نیز به حمایت‌های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه هشدار داد، اقدامات کشورهای غربی از جمله ارسال سلاح و سربازان مزدور به اوکراین، این کشور را به خون می‌کشد.

رئیس جمهور روسیه با محکوم کردن تحریم‌های جدید غرب علیه کشورش به‌خاطر «عملیات ویژه» در اوکراین، این تحریم‌ها را «ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهانی» توصیف کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید