عضو ناتو نخواهیم شد

رئیس جمهور اوکراین افشاگری کرد/هر 20 دقیقه تماس می گرفتند که از کشور خارج شوم

کدخبر: ۴۸۴۴۴۵
رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که سازمان‌های اطلاعاتی خارجی به وی توصیه کرده بودند که در پی حمله روسیه،‌ این کشور را ترک کند.
رئیس جمهور اوکراین افشاگری کرد/هر 20 دقیقه تماس می گرفتند که از کشور خارج شوم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که سازمان‌های اطلاعاتی خارجی به وی توصیه کرده بودند که در پی حمله روسیه،‌ این کشور را ترک کند. 

وی گفت: «همه به من گفتند که باید بلافاصله کشور را ترک کنم. تمام نهادهای اطلاعاتی شرکای‌مان چنین پیشنهادی به من دادند. آن‌ها گفتند که باید ظرف سه روز کشور را ترک کنم.»

زلنسکی گفت: «هر ۲۰ دقیقه کسی بهم زنگ می‌زد و توصیه می‌کرد که کشور را ترک کنم.»

وی در ادامه افزود که به‌رغم این توصیه‌ها تصمیم به ماندن در کشور گرفت.   

آماده گفتگوی مستقیم با پوتین هستم

همچنین ایسنا نوشته است؛ ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت: من این مسأله را به تمامی گروه‌های مذاکره کننده توضیح داده‌ام؛ وقتی شما از همه این تغییرات در یک توافق آتی صحبت می‌کنید و این توافق می‌تواند تاریخی باشد باید بگویم که هرگونه توافقی با طرف روسی را با مردم اوکراین به همه‌پرسی می‌گذاریم. مردم باید هرگونه سازش و مصالحه را بررسی کنند.

وی همچنین اعلام کرد که آماده است با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای گفت‌وگوهای صلح مستقیم در هر شکلی دیدار کند. زلنسکی افزود: وضعیت سرزمین‌های مورد مناقشه کریمه و دو جمهوری خودخوانده در دونباس می‌تواند مورد بحث قرار گیرد.

رئیس جمهوری اوکراین با طرح این سوال کلیدی که "چرا اوکراین هرگز نباید به ناتو بپیوندد؟"، گفت: اوکراین در ناتو پذیرفته نخواهد شد چون کشورهای عضو آن از روسیه می‌ترسند. خب این اشکالی ندارد، اما ما به سایر تضمین‌های امنیتی نیاز داریم.

زلنسکی افزود: کشورهای عضو ناتو وجود دارند که می‌خواهند تضمین‌های امنیتی ارائه کنند، کسانی که حاضرند همان کاری را انجام دهند که اگر ما عضو بودیم ناتو انجام می‌داد. به نظرم این یک سازش عادی است.

مسکو بر تضمینی تاکید دارد که بر اساس آن، اوکراین نباید هرگز عضو ناتو شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید