ارتش روسیه دچار شکست تحقیرکننده ای شد

وحشت از پوتین /مشاور رئیس جمهور روسیه به او دروغ می گویند!

کدخبر: ۴۸۵۶۴۸
مشاوران ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اطلاعات نادرستی به او درباره کارکرد بد ارتشش در اوکراین می‌دهند، چرا که از گفتن حقیقت به او می‌ترسند.
وحشت از پوتین /مشاور رئیس جمهور روسیه به او دروغ می گویند!

به گزارش اقتصادنیوز، مقامات اطلاعاتی آمریکا می‌گویند مشاوران ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اطلاعات نادرستی به او درباره کارکرد بد ارتشش در اوکراین می‌دهند، چرا که از گفتن حقیقت به او می‌ترسند.

 

به گزارش آسوشیتدپرس این یافته‌های اطلاعاتی که اخیرا از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده‌اند، نشان می‌دهند پوتین از نادرستی اطلاعات که به او می‌رسد،‌آگاه است و اکنون تنش مداومی میان او مقامات نظامی ارشد روسیه وجود دارد.

مقامات آمریکایی بر اساس این اطلاعات می‌گویند پوتین نه تنها درباره کارکرد نظامی‌ کشورش ، بلکه درباره تاثیر مختل‌کننده تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه نیز گمراه شده است.

هنگامی که از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا درباره این آخرین اطلاعات منتشر شده پرسش شد، گفت دینامیسمی درون کرملین وجود دارد که در آن مشاوران علاقمند نیستند با صداقت با پوتین صحبت کنند.

بلینکن در توقفی در الجزیره در روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت:‌« پاشنه آشیل مستبدان این است که در آن نظام‌ها شما افرادی را که حقیقت را به قدرت بگویند یا توانایی گفتن حقیقت به قدرت را داشته باشند، ندارید و به نظر من آنچه ما در روسیه می‌بینیم، همین است.»

نتیجه‌گیری جامعه اطلاعاتی آمریکا این است که پوتین از اینکه ارتشش از سربازان وظیفه در اوکراین استفاده می‌کند و آنها تلفات می‌دهند، بی‌خبر بوده است. آنها همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که پوتین از وسعت آسیب اقتصاد روسیه در نتیجه تحریم‌های اعمال‌شده بوسیله آمریکا و متحدانش نیز کاملا آگاه نیست.

این یافته‌ها به گفته مقامات آمریکایی نشان می‌دهد «گسیختگی آشکاری در جریان اطلاعات دقیق به پوتین وجود دارد» و نشان می‌دهد مشاوران ارشد پوتین «از گفتن حقیقت به او می‌ترسند.»

از طرف دیگر به گزارش رویترز یک دیپلمات ارشد اروپایی نیز گفت ارزیابی آمریکا با نظر اروپایی‌ها هماهنگ است. او گفت: «پوتین تصور می‌کرد که کارها بهتر از آنچه واقعا بودند، پیش می‌روند. این مشکل وقتی رخ می‌دهد که اطراف خودتان را با بله‌گویان پر می‌کنید یا فقط با آنها در انتهای میز بسیار درازی می‌نشینید.»

تحلیل‌گران نظامی می‌گویند روسیه اکنون اهداف جنگی‌اش را اوکراین را به گونه‌ای دوباره تعریف می‌کند که برای پوتین ادعای پیروزی با حفظ آبرو آسان‌تر باشد، در حالیکه در واقعیت ارتش او دچار شکست‌های تحقیرکننده‌ای شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید