خبر مهم لاوروف از همکاری ایران و روسیه برای دور زدن تحریم ها

کدخبر: ۴۸۵۶۶۴
اقتصادنیوز: لاوروف اعلام کرد که مسکو با ایران برای اجرای اقدامات عملی به منظور دور زدن تحریم های غربی، همکاری خواهد کرد.
خبر مهم لاوروف از همکاری ایران و روسیه برای  دور زدن تحریم ها

 

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، لاوروف گفته است که مسکو با ایران برای اجرای اقدامات عملی به منظور دور زدن تحریم های غربی، همکاری خواهد کرد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در دیدار بعد از ظهر چهارشنبه با همتای روس خود در شهر تونشی در شرق چین، رویکرد همکاری جدی با همسایگان را مورد توجه قرار داد و تحریم های یک‌جانبه علیه کشورها را مردود دانست.

وزیران امور خارجه ۲ کشور در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان، موضوعات مورد علاقه دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده اند.

امیرعبداللهیان با تشریح اولویت سیاست همسایگی از منظر دولت جمهوری اسلامی ایران، رویکرد همکاری جدی با همسایگان را مورد توجه قرار داد و تحریم های یک‌جانبه علیه کشورها را مردود خواند.

لاوروف نیز در این دیدار با اشاره به علاقمندی کشورش در زمینه همکاری های همه جانبه با همسایگان خصوصا ایران، مناسبات دو کشور را دارای اهمیت ویژه دانست و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری با ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان سه شنبه در صدر هیاتی سیاسی برای حضور در سومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغاستان عازم شهر تونشی در استان آنخوی واقع در شرق چین شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید