واکنش تند امام جمعه قم به اتفاق شبانه در تعرض به ساحت امام (ره)/ قم ساکت نمی‌نشیند

کدخبر: ۴۸۵۹۳۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با اتفاق شبانه و مفتضحانه‌ای که در تعرض به ساحت امام (ره) رخ داد، گفت: این امر زنجیره دسیسه‌هایی است که سلطنت طلبان و منافقان برای خدشه وارد کردن به صفوف ایران دنبال می‌کنند.
واکنش تند امام جمعه قم به اتفاق شبانه در تعرض به ساحت امام (ره)/ قم ساکت نمی‌نشیند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه نماز جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به یوم الله ۱۲ فروردین، عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که صبحگاه ۱۲ فروردین، روز حکومت الله، روز بزرگ، عید ملی و مذهبی ملت ایران است.

وی ادامه داد: بعد از قرن‌ها وابستگی، ملت ایران با آرای خودشان صحنه ایران را تغییر دادند و باهمت والای شما و پیشینیان شما تمام ورق‌های شیطانی کنار رفت و حکومت الهی برپا شد؛ و این فرصت کم‌نظیری بود. نیمه دوم قرن ۱۴ با انوار انقلاب اسلامی و مجاهدات شهدا و ایثارگران رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی کم نیست، تصریح کرد: قدرت استکبار جهانی و بیگانه کاهش پیدا کرد و در مواردی به صفر رسید و آن‌هایی که به ایران فرمان می‌دادند در مقابل اراده مردم ایران زانو زدند.
مدیر حوزه‌های علمیه، بیان کرد: جهاد تبیین می‌گوید مبادا این‌همه دستاوردها را به خاطر پاره‌ای از بهانه و ضعف‌ها دست کم بگیرید. هر یک از دشمنی‌های روا داشته علیه ایران در هرجایی بود قدرت‌های بزرگ را از پا در می‌آورد.

وی گفت: جنگ هشت ساله با حضور بیشتر قدرت‌های دنیا قابل تصور نبود، کودتاهایی که طراحی شد و از آن‌ها عبور کردیم، گروهک سازی‌هایی که انجام شد و اقوام مختلف کرد، لر، ترک و... در مقابل ان ایستاند، تلاش برای تجزیه کشور، ترورهای مختلف اعم از بالاترین مقامات تا جوانان عزیز، تحریم‌های ظالمانه‌ای که هر ابر قدرتی را از پا در میاورد بر ما تحمیل شد.

وی ادامه داد: اختاپوس تبلیغات علیه ایران به کار گرفته شد در حال حاضر بیش از ۳۰۰ شبکه علیه ما کار می‌کند، نفوذهایی که انجام شد و ضربه‌هایی که از درون سیستم به ما زدند و مهم‌ترین این‌ها جنگ ادراکی که راه انداختند ازجمله هجوم‌های دشمن به ما ایستاد.

خطیب نماز جمعه قم گفت: این به معنای این نیست که ما ضعف نداریم اما این ملت می‌تواند روی پای خود بایستد و بدون تسلیم شدن به دشمنان ایران و اسلام، راه تکامل را طی کند و دشمان هم بدانند هم ملت همه این سختی‌ها را تحمل کرد و امروز هم خواهد ایستاد و مشکلات خودرو، بورس و ...را حل می‌کند و آرزوی سقوط و تجزیه ایران را بر دل شما خواهد گذاشت.

وی در رابطه با بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به شکل حضوری اظهار کرد: با توجه به کاهش نسبی کرونا و این که نظام فرهنگی و علمی فرزندان لطمه خورده است تصمیم گرفته شده است که آموزش‌ها به شکل حضوری در بیاید؛ و از زحمت همه معلمان و مربیان و سایر نهادهای علمی و مادران که در خانه برای حفظ نظام تعلیم و تربیت تلاش کردند باید تشکر کرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به ماه رمضان و فرصت تبلیغ اظهار کرد: همه ما روحانیون باید در هر جایی که می‌توانیم به جهاد تبیین و تبیین معارف الهی بپردازیم باید تلاش کنیم که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مساجد را رونق بدهیم. برنامه‌های درست فرهنگی و معرفتی باید افزایش پیدا کند. بسیاری از سختی‌ها و مشکلات فرهنگی را باید با ماه رمضان فعال جبران کرد.

وی ادامه داد: در عرصه بین‌الملل تلاش گسترده‌ای وجود دارد که محور مقاومت را تضعیف کنند ما از ملت عراق می‌خواهیم که همبستگی داشته باشند؛ زیرا دشمنان اسلام می‌خواهند همبستگی شما را بشکنند.

امام‌جمعه قم گفت: امیدواریم حرکت عادی‌سازی روابط با اسرائیل که توسط مزدوران، مقرضان و غافلان شروع شده است متوقف شود امت اسلام این عادی‌سازی را نمی‌پذیرد یا شما باید برگردید یا امت اسلام شما را به راه حق برمی‌گرداند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با اتفاق شبانه و مفتضحانه‌ای که در تعرض به ساحت امام (ره) رخ داد، گفت: این امر زنجیره دسیسه‌هایی است که سلطنت طلبان و منافقان برای خدشه وارد کردن به صفوف ایران دنبال می‌کنند.

وی یادآور شد: این کار رذیلانه و پستی بود و قطعاً مسئولان امنیتی این را دنبال خواهند کرد. قم قهرمان با یک مقاله ننگین در آن زمان قیام کرد و انقلاب را به وجود آورد و امروز هم جوانان ما در برابر این تعارض این ساکت نخواهد نشست.

آیت الله اعرافی در خطبه اول عنوان کرد: رسول خدا (ص) می‌فرماید اگر مردم می‌دانستند که در ماه رمضان چه برکتی وجود دارد دوست می‌داشت که تمام سال، رمضان باشد همچنین در جای دیگری می‌فرماید اگر می‌دانستید چه خبرها در نهان رمضان است و چه اسراری در گنجینه رمضان است خداوند را دائم بر این نعمت شکر می‌کردید.

وی بابیان اینکه ماه رمضان عید اولیا الله و برترین فرصت‌ها است، ادامه داد: برخی از بزرگان بیان کردند که زمان‌ها تفاوتی ندارد بلکه به خاطر مظروف شان (رویدادهایی که در آن رخ می‌دهند) متفاوت هستند؛ اما بر اساس احادیث شاید بتوان گفت که زمان‌ها در ملک و ملکوت باهم تفاوت‌هایی دارند و قبل از اینکه مظروف آن‌ها رخ دهند در ذات متفاوت هستند همان‌طور که قطعات یک روز (صبحگاه، شبانگاه و...) باهم متفاوت هستند و تأثیرات مختلفی دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: اگر این امر باشد بالاترین زمان‌ها ماه رمضان و قله آن شب‌های قدر است و همه زمان‌ها دامنه این قله هستند.

وی ادامه داد: در این ظرف زمانی قرآن نازل شده است و وقایع مهم در آن رقم خورد است و در این ظرف آسمانی ملائک به طور ویژه زمین نازل می‌شوند.

خطیب نماز جمعه، گفت: به خاطر همان شکوه و ظرفیتی که در این ماه قرار دارد خوبی‌ها در این ماه به اضعاف مضاعفه پاداش داده می‌شود و رسول خدا (ص) فرمودند که قرائت یک آیه قرآن در ماه رمضان برابر باختم قرآن است.

وی افزود: در ماه رمضان آن‌هایی که بر جاده ماه رمضان حرکت می‌کنند به جایی می‌رسند که اعمال عادی و گاهی عمل غیر اختیاری شان دارای ثواب می‌شود در حالی که ثواب و عقاب بر اعمال ارادی است. برای مثال نفس انسان دارای روزه ملتزم به شرایط روزه دارای ثواب است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: به خاطر این ویژگی‌ها ظرف رشد فردی و اجتماعی فراهم است و مقاومت ما در برابر گناه، فساد، شهوت و غضب با روزه تقویت می‌شود؛ زیرا روزه اراده انسان را در راه خدا محکم می‌کند.

وی بابیان اینکه رمضان یک فرهنگ و مدرسه تربیتی است، تصریح کرد: روزه خاص این است که دست و جوارح ما در فرمان خدا باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید