زلنسکی: نیروهای روسیه در حال مین گذاری شمال اوکراین هستند

کدخبر: ۴۸۶۰۷۰
اقتصادنیوز: زلنسکی در یک پیام ویدئویی گفت: نیروهای روسیه در حال ترک شمال اوکراین هستند. آن‌ها همه این مناطق را مین گذاری کرده‌اند. خانه‌ها، تجهیزات و حتی اجساد مین گذاری شده‌اند.
زلنسکی: نیروهای روسیه در حال مین گذاری شمال اوکراین هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اوکراین می‌گوید از هفته گذشته که روسیه اعلام کرد عملیات‌های نظامی خود را در اطراف کی‌یف و چرنیهیو کاهش می‌دهد، نیروهای این کشور کنترل بیش از ۳۰ روستا و شهر در اطراف کی‌یف را بدست آورده‌اند.

رویترز گزارش داد، زلنسکی در یک پیام ویدئویی گفت: مهاجمان در حال ترک شمال اوکراین هستند. این عقب نشینی آهسته اما قابل دیدن است. در برخی مناطق آن‌ها با درگیری مواضع خود را ترک می‌کنند. 

وی گفت: آن‌ها همه این مناطق را مین گذاری کرده‌اند. خانه‌ها، تجهیزات و حتی اجساد مین گذاری شده‌اند. 

ویاچسلاو چاوس فرماندار چرنیهیو هم روز شنبه نیروهای روسی را به مین گذاری در این منطقه متهم کرد. 

او در تلویزیون ملی گفت: مین‌های زیادی وجود دارند. روستاها پر از مین هستند.

به گزارش ایرنا، دمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین جمعه شب گفت: عقب نشینی برخی نیروهای روسی احتمالا تلاشی برای آمادگی جهت حمله دوباره به دونباس است. 

جنگ در اوکراین اکنون وارد دومین ماه شده و در حالی که رئیس‌جمهور اوکراین از کشته شدن ۱۶ هزار نیروی روسیه خبر می‌دهد، وزارت دفاع روسیه تنها کشته شدن ۱۳۵۱ نفر را تاکنون تائید کرده است. 

همچنین بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم اوکراین آواره شده و بیش از یکهزار و ۸۰ نفر از غیرنظامیان در این جنگ جان باخته‌اند. 

حمله نظامی روسیه به اوکراین از 5 اسفند گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید