اظهارات کنایه آمیز سفیر ایران در قطر با چاشنی سخن روحانی

کدخبر: ۴۸۶۰۷۵
اقتصادنیوز: حمیدرضا دهقانی، سفیر ایران در قطر که در مراسم قرعه کشی مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 که در دوحه برگزار شده، شرکت کرده است در صفحه توییتر خود اظهارات کنایه‌آمیزی را نوشت.
اظهارات کنایه آمیز سفیر ایران در قطر با چاشنی سخن روحانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روز گذشته مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در دوحه قطر برگزار شد و بر اساس این قرعه کشی ایران با قرار گرفتن در گروه B با تیم‌های انگلیس - آمریکا - برنده پلی‌آف (ولز / اسکاتلند / اوکراین) هم گروه شد.

 روز گذشته مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در دوحه قطر برگزار شد و بر اساس این قرعه کشی ایران با قرار گرفتن در گروه B با تیم‌های انگلیس - آمریکا - برنده پلی‌آف (ولز / اسکاتلند / اوکراین) هم گروه شد. 

نتایج این قرعه کشی و هم تیم شدن ایران با دو کشور آمریکا و انگلیس مورد توجه فعالان فضای مجازی و حتی برخی از مقامات ارشد ایرانی قرار گرفته و بر اساس نوع ارتباط ایران با این دو کشور به خصوص آمریکا، تحلیل های طنزآمیزی در این ارتباط منتشر کردند.

در همین ارتباط حمیدرضا دهقانی سفیر ایران در قطر که در مراسم قرعه کشی این مسابقات که در دوحه برگزار شده، شرکت کرده است در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت:

«‌از آن گروه B تا این گروه B

انگلیس، ایران، آمریکا

و یکی از تیم‌های

ولز، اسکاتلند و اوکراین»

 منظور از گروه B  مورد اشاره سفیر ایران در قطر در این توییت اصطلاحی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه سابق کشورمان در سال ۱۳۹۸  در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز برای ائتلاف بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر  پیشین رژیم صهیونیستی)،  محمد بن‌سلمان (ولیعهد سعودی)، جان بولتون (مشاور پیشین امنیت ملی دولت آمریکا)محمد بن زاید (ولیعهد امارات)به کار برد، ائتلافی که مخالف برجام است و بر طبل سیاست ایران هراسی در منطقه و جهان می کوبند.

جام جهانی ٢٠٢٢ | کنایه سفیر ایران در قطر با چاشنی سخن روحانی

در پایین توییت سفیر ایران در دوحه، سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه در مطلبی طنز و کنایه آمیزی به همراه استیکر خنده نوشت: « ‌‎چرا سفیر ما که در صحنه آرایی برای تعامل فوتبالی ایران و آمریکا و انگلیس و یک‌غربی دیگر بودند متوجه این توطئه شوم نشدند؟ ایشان باید به کشور فرخوانده شوند مگر آن که فیفا کل بازیهای جام جهانی را از اول برگزار کند و بخاطر اصل تنوع فرهنگی برخی کشورها را بدون مسابقه به قطر دعوت کند.»

در پاسخ به مطلب سید رسول موسوی، حمیدرضا دهقانی سفیر ایران در قطر هم نوشت «‌‎هر چه سید بگوید همان است... تازه بر اساس قرعه تیم چهارم هم قابل توجه بود، ولی عوض شد...»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید