شرط یمن برای ادامه آتش‌بس

کدخبر: ۴۸۶۰۷۷
اقتصادنیوز:‌ یمن اعلام کرد که در صورت پایبندی ائتلاف سعودی به آتش‌بس، آنها هم به صلح پایبند خواهند بود.
شرط یمن برای ادامه آتش‌بس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به اعلام اجرای آتش بس در یمن از سوی نماینده ویژه سازمان ملل متحد گفت: با اجرایی شدن آتش بس بشردوستانه و نظامی، ما تعهد خود را به توقف همه جانبه عملیات نظامی تا زمانی که طرف مقابل به آن ادامه دهد، اعلام می‌کنیم.

پیش‌تر دفتر «هانس گروندبرگ» اعلام کرده بود که آتش بس که به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت، از ساعت هفت عصر روز شنبه آغاز شد. از امشب تمامی عملیات نظامی تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی متوقف خواهد شد.

نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرد که موفقیت این ابتکار به تعهد مستمر طرف‌های متخاصم به اجرای توافقنامه آتش بس بستگی دارد.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی و سخنگوی انصارالله یمن پیش تر گفته بود که ما از آتش‌بس اعلام شده توسط نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن استقبال می‌کنیم.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد می‌خواهم اعلام کنم که طرف‌های درگیر به پیشنهاد سازمان ملل برای یک آتش بس دو ماهه که از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در ساعت ۱۹ اجرایی می‌شود، پاسخ مثبت دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید