مذاکره با رییس جمهور چین مانند «گفتگوی ناشنوایان» است!

کدخبر: ۴۸۷۰۴۴
اقتصادنیوز: بورل نشست سران اروپا با رئیس جمهوری چین را «گفت وگوی ناشنوایان» توصیف کرد؛ اظهاراتی که چگونگی همکاری این کشور آسیایی برای پایان دادن به جنگ اوکراین با تردید مواجه کرده است.
مذاکره با رییس جمهور چین مانند «گفتگوی ناشنوایان» است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازجماران؛ جوسپ بورل مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاکره با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین را مانند «گفتگوی ناشنوایان» توصیف کرد که در آن طرف مذاکره به خواسته طرف مقابل پاسخی نمی دهد. بورل که در مذاکرات این هفته سران اروپا با شی جین پینگ شرکت داشت گفت: چینی ها نمی خواهند درباره اوکراین مذاکره کنند. آنها نمی خواهند درباره وضعیت حقوق بشر و دیگر مسائل مذاکره کنند و بیشتر بر مسائل مثبت تمرکز دارند.

 

شبکه خبری بلومبرگ نوشت چین تحت فشار آمریکا و اتحادیه اروپا برای محکوم کردن جنگ روسیه علیه اوکراین قرار دارد.

بلومبرگ نوشت: بورل نشست سران اروپا با رئیس جمهوری چین را «گفت وگوی ناشنوایان» توصیف کرد؛ اظهاراتی که چگونگی همکاری این کشور آسیایی برای پایان دادن به جنگ اوکراین با تردید مواجه کرده است.

بورل که در مذاکرات این هفته سران اروپا با شی جین پینگ شرکت داشت گفت: چینی ها نمی خواهند درباره اوکراین مذاکره کنند. آنها نمی خواهند درباره وضعیت حقوق بشر و دیگر مسائل مذاکره کنند و بیشتر بر مسائل مثبت تمرکز دارند.

بورل نوشت: اظهارات بورل در مغایرت با اجلاس ویدئویی ماه آوریل بین رئیس جمهوری چین با اورسلا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل رئیس شورای اروپا بود.

چین در گزارشی درباره این اجلاس گفت: اتحادیه اروپا تمایل خود را برای مبادلات صریح با چین برای حفظ شتاب خوب روابط اتحادیه اروپا و چین ابراز کرد.

فن در لاین در این مذاکرات گفت: بروکسل انتظار دارد پکن دستکم از هر گونه مداخله ای در خصوص تحریم روسیه به دلیل حمله به اوکراین خودداری کند.

میشل در کنفرانس خبری گفت ما از چین می خواهیم به پایان دادن جنگ اوکراین کمک کند.

چین برای اتخاذ موضعی روشن در قبال حمله به اوکراین تحت فشار آمریکا و دیگر کشورها قرار دارد.

بلومبرگ نوشت رسانه ها و دیپلمات های چینی تلفات غیرنظامیان در اوکراین را کم اهمیت نشان می دهند و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را قربانی توسعه طلبی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به تصویر می کشند.

رئیس جمهوری چین با بایدن و پوتین درباره جنگ اوکراین مذاکره کرده اما هنوز مذاکره ای با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نداشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید