عمران‌خان: آمریکا مرتکب توهین علیه مردم ما شده است

کدخبر: ۴۸۷۳۴۴
اقتصادنیوز: عمران‌خان مردم پاکستان و حامیان حزبش را به برگزاری تظاهرات سراسری در اعتراض به آنچه وی تحمیل دولت از خارج خواند، دعوت کرد و از مردم خواست یکشنبه شب به خیابان‌ها بریزند و دست به تظاهرات مسالمت آمیز بزنند.
عمران‌خان: آمریکا مرتکب توهین علیه مردم ما شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نخست وزیر پاکستان یک روز پس از رای نهایی دیوان عالی به لغو انحلال پارلمان و دولت، با سرزنش رفتار مغرورانه واشنگتن در قبال سیاست مستقل خارجی اسلام‌آباد، گفت: مردم پاکستان برده کسی نیستند، آمریکا مرتکب توهین علیه مردم ما شده است لذا پاکستان هرگز دولت وارداتی (تحمیلی) را قبول نمی‌کند.

منابع رسمی پاکستان گزارش دادند، «عمران‌خان» جمعه شب در سخنرانی زنده تلویزیونی اظهار کرد: آمریکایی‌ها از قبل از توطئه طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر توسط اپوزیسیون باخبر بوده و حتی دیپلمات‌های آنان در اسلام‌آباد با نمایندگان مجلس مخفیانه دیدار داشته‌اند.

عمران‌خان مردم پاکستان و حامیان حزبش را به برگزاری تظاهرات سراسری در اعتراض به آنچه وی تحمیل دولت از خارج خواند، دعوت کرد و گفت: مردم پاکستان یکشنبه شب به خیابان‌ها بریزند و دست به تظاهرات مسالمت آمیز بزنند.

وی با استناد به دیدار سفیر وقت پاکستان در آمریکا با دیپلمات ارشد این کشور و رفتار مغرورانه طرف آمریکایی علیه پاکستان و دولت فعلی آن افزود: آمریکایی‌ها درک کردند که عمران‌خان قابل کنترل نیست، شخصی که مخالف شدید حملات پهپادهای آمریکا به پاکستان، مخالفت با تجاوز به عراق و منتقد جدی یورش آمریکا به افغانستان شناخته می‌شود.

نخست وزیر پاکستان، آمریکا را مسبب تخریب افغانستان، کشتار غیرنظامیان و تجاوز به کشورهای ضعیف دانست و گفت: مردم پاکستان باید تصمیم بگیرند که دنبال چه کشوری هستند، آزاد یا برده؟

وی افزود: سیاست خارجی پاکستان مبتنی با دوستی برابر و براساس منافع مشترک با تمامی کشورها است و این روابط فراتر از تمایل یکجانبه طرف مقابل خواهد بود.

عمران‌خان همچنین اعلام کرد که وی هرگز دولت وارداتی (تحمیلی از خارج) در پاکستان را قبول نخواهد کرد و برای به کرسی نشاندن هدفش به میان مردم و طرفدارانش خواهد رفت.

رئیس دیوان عالی پاکستان شب گذشته با حکم به لغو انحلال پارلمان و کابینه دولت، دستور برگزاری فوری جلسه رسمی مجلس ملی پاکستان در روز شنبه ۸ آوریل (۱۹ فروردین) را نیز صادر کرد.

قرار است در جلسه فردا طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر پاکستان ارائه شده از سوی جبهه احزاب مخالف به رای گذاشته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید