جانشین موقت عمران خان معرفی شد

کدخبر: ۴۸۶۶۷۴
نخست‌وزیر پاکستان در پاسخ به نامه رییس ‌جمهوری این کشور، گلزار احمد؛ رییس سابق دیوان عالی پاکستان را برای پست نخست‌وزیری موقت به عنوان جانشین عمران خان؛ نخست‌وزیر برکنارشده معرفی کرد.
جانشین موقت عمران خان معرفی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فواد چودری، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان (حزب متبوع عمران خان) با نشر توییتی نوشته‌ است که عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در پاسخ به نامه عارف علوی؛ رییس‌جمهور کشور، گلزار احمد؛ رییس سابق دیوان عالی پاکستان را برای پست نخست‌وزیری موقت معرفی کرد.

چودری گفته‌ است که در پاسخ به نامه رییس جمهور و پس از مشورت با کمیته مرکزی حزب تحریک انصاف و تایید آن، عمران خان نام گلزار احمد؛ رییس سابق دیوان عالی را برای پست نخست‌وزیری موقت پیشنهاد کرده‌ است.

همچنین در اکوایران ببینید : زنگ خطر روزنامه اصولگرا برای بنزین

گلزار احمد بیست و هفتمین رییس دادگاه عالی پاکستان و متعلق به حوزه کراچی بود. وی در اول فوریه ۲۰۲۲ بازنشسته شد.

از سوی دیگر کمیسیون انتخابات پاکستان، امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که با توجه به چالش‌های قانونی و لجستیک، نمی‌تواند ظرف سه ماه آینده انتخابات سراسری را برگزار کند.

یک مقام ارشد کمیسیون انتخابات پاکستان گفت که برگزاری این انتخابات حدودا شش ماه زمان می‌برد. با تعیین حدود حوزه‌های انتخابیه خصوصا در استان «خیبر پختونخوا»، کرسی‌ها افزایش یافته و به‌روزرسانی فهرست‌های انتخاباتی بر حسب استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه چالش اصلی این انتخابات هستند.
به گفته این مقام مسئول، تهیه اقلام انتخاباتی، تنظیم برگه‌های رای‌دهی و همچنین تعیین و آموزش کارکنان مراکز جمع‌آوری رای، از دیگر چالش‌ها هستند.

وی افزود، در این انتخابات از نوعی از برگه‌های رای استفاده می‌شود که نقش زمینه‌ای دارند و باید از خارج از کشور وارد شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید