واکنش سازمان ملل به حمله به ایستگاه قطار اوکراین/ نقض فاحش قوانین بشردوستانه است

کدخبر: ۴۸۷۳۷۸
اقتصادنیوز: سازمان ملل متحد حمله به ایستگاه قطار در اوکراین را کاملا غیرقابل قبول دانست.
واکنش سازمان ملل به حمله به ایستگاه قطار اوکراین/ نقض فاحش قوانین  بشردوستانه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: حمله امروز به ایستگاه راه‌آهن کراماتورسک در شرق اوکراین که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان شد و سایر حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی کاملا غیرقابل قبول است.

 وی تصریح کرد: این حملات نقض فاحش قوانین بین المللی بشردوستانه و قوانین بین المللی حقوق بشر هستند که عاملان آن باید پاسخگو باشند.

 دوجاریک ادامه داد: دبیرکل به همه طرف‌ها، تعهداتشان را بر اساس قوانین بین‌الملل برای حفاظت از غیرنظامیان و فوریت آتش‌بس‌های بشردوستانه با هدف فراهم شدن امکان تخلیه امن و دسترسی بشردوستانه افراد گرفتار در درگیری ها یادآوری می‌کند.

  وی اضافه کرد دبیر کل سازمان ملل متحد مجددا درخواست خود را از همه طرف ها برای پایان دادن فوری به این جنگ بی رحمانه تکرار می کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد  روز جمعه  بر اثر حمله موشکی روسیه به ایستگاه راه آهن شهر کراماتورسک واقع در شرق اوکراین دستکم ۳۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. برخی منابع تعداد کشته شده‌ها را ۳۵ نفر اعلام کرده‌اند که ۴ نفر آنها کودک هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید