وعده مهم عربستان به ایران درباره حج/ زمان برگزاری دور پنجم مذاکرات تهران و ریاض مشخص شد

کدخبر: ۴۸۷۹۱۱
یک منبع آگاه اعلام کرد که دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان پیش از عید فطر برگزار شود.
وعده مهم عربستان به ایران درباره حج/ زمان برگزاری دور پنجم مذاکرات تهران و ریاض مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، روزنامه کویتی الجریده به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه ایران خبر داد که تماس‌ها و هماهنگی‌ها برای برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان سعودی در بغداد پایتخت عراق از سر گرفته شده است و ایران همچنین از ابتکار کشورهای حوزه خلیج فارس در قضیه یمن استقبال کرده است.

همچنین در اکوایران ببینید : همه چیز درباره انتخابات فرانسه

هسته سخت دلار شکست / ردپای افزایش نرخ تورم در بازار دلار

این منبع آگاه ابراز امیدواری کرده که دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان پیش از عید فطر برگزار شود.

به گفته این منبع آگاه، امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران، تماس‌هایی را با عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات برقرار کرده و در آن تاکید کرده که تهران از ابتکار کشورهای حوزه خلیج فارس در اجرای آتش‌بس در یمن استقبال می‌کند.

وی همچنین گفت که ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق نیز قرار است با سفیر عربستان سعودی در عراق برای برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان تا پایان ماه مبارک رمضان تماس برقرار کند.

به گفته این منبع آگاه، ریاض به تهران گفته که سهمیه حجاج ایرانی را برای حج امسال افزایش خواهد داد، مساله‌ای که تهران آن را یک حرکت مثبت قلمداد می کند.

واریز ۷ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران به حساب بانک مرکزی در عمان؟

مذاکرات ایران و عربستان سعودی از چند ماه پیش آغاز شده بود و طرفین تاکنون چهار دور مذاکرات برای رفع اختلاف‌ها و از سرگیری روابط دیپلماتیک برگزار کرده‌اند.

آخرین دور از مذاکرات ایران و عربستان ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) برگزار شده بود.

آنطور که خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در اکتبر گذشته گزارش داده بود، ایران از عربستان سعودی دعوت کرده تا کنسولگری‌های دو کشور بازگشایی و روابط دیپماتیک میان تهران و ریاض از سر گرفته شود.

پیشتر، العربی الجدید از تلاش‌های عراق برای میانجی‌گری با هدف از سرگیری مذاکرات ایران و عربستان خبر داده بود.

بر این اساس، یک مقام ارشد در وزارت خارجه عراق به العربی‌الجدید گفته بود که ۳ شخصیت دولت عراق، مأموریت مشخص کردن تاریخ برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی را برعهده دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید