پیش بینی قیمت دلار امروز 22 فروردین 1401؛

هسته سخت دلار شکست / ردپای افزایش نرخ تورم در بازار دلار

کدخبر: ۴۸۷۸۹۹
اقتصادنیوز: به نظر می رسد بازار ارز تهران و معامله گران دلار نسبت به توافق احیای برجام اندکی ناامید شده اند. اما در معاملات پشت خطی شب گذشته معامله گران قیمت دلار را برای امروز 22 فروردین 1401 چگونه پیش بینی کرده اند؟
هسته سخت دلار شکست / ردپای افزایش نرخ تورم در بازار دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، در دومین روز هفته جاری  قسمتی از  هسته سخت دلار در بازار ارز تهران شکست و معامله گران توانستند قیمت دلار را از محدوده 27 هزار و 800 تومان بالا ببرند. نرخ دلار دیروز به 27 هزر و 900 تومان رسید. این افزایش قیمت درحالی اتفاق افتاد که معامله گران معتقدند که بازار ساز  در روز های اخیر به شدت در برابر ورود دلار به کانال 28 هزار تومان مقاومت کرده است.

ردپای افزایش نرخ تورم در بازار دلار 

از جمله سیگنال‌های برجامی موجود در بازار روز‌های گذشته نیز می‌توان به پذیرفته نشدن پیشنهاد ارائه شده توسط تیم مذاکره‌کننده ایرانی به دولت آمریکا اشاره کرد. در این میان وزیر امور خارجه ایران هم درباره برجام گفت مقامات آمریکایی خواسته هایی را مطرح کرده اند  که منعکس کننده جاه طلبی های واشنگتن و مغایر با برخی مفاد متن توافق هسته ای است.

به نظرمی رسد بازار ارز تهران و معامله گران دلار نسبت به توافق احیای برجام اندکی نا امید شده اند. البته عده ای از معامله گران با اشاره با افزایش نرخ تورم در سال 1400 می گفتند که این افزایش قیمت با نرخ دلار همسان نبوده و دلار در حال حاضر به دنبال جبران تدریجی و همسان سازی با نرخ تورم است. 

اما در معاملات پشت خطی شب گذشته معامله گران قیمت دلار  را برای امروز  22 فروردین 1401  چگونه پیش بینی کرده اند؟

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته با 7 هزار  600 تومان معامله شد که نسبت به قیمت معاملات نقدی 10 تومان بالاتر بود. بنابراین از مسیر قیمت درهم ، نرخ دلار  امروز صعودی است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب 27  هزار و 950 تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با شنبه  شب تقریبا 230 تومان بالا رفته بود. شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی 27 هزار و 750 تومان قرار داشت. بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی صعودی است. 

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات دیشب 27  هزار و 160 تومان معامله شد که نسبت به قیمت شنبه شب 250 تومان بالا رفته بود. شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی 26 هزار و 910 تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  دوشنبه 22 فروردین بالا می رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید