ادعای سفیر سابق آمریکا در سوریه درباره نتانیاهو و بشار اسد/ در آستانه امضای توافق صلح بودند!

کدخبر: ۴۸۸۱۵۰
روزنامه هاآرتص جزئیات کتابی به قلم فرستاده سابق آمریکا و سفیر اسبق واشنگتن در سوریه را منتشر کرده که در آن مدعی شده "سوریه و اسرائیل در آستانه امضای توافق صلح بودند."
ادعای سفیر سابق آمریکا در سوریه درباره نتانیاهو و بشار اسد/ در آستانه امضای توافق صلح بودند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فریدریک سی هوف، فرستاده و سفیر اسبق واشنگتن در سوریه در این کتاب مدعی شده که دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا تلاش محرمانه‌ای برای میانجیگری میان اسرائیل و سوریه انجام داد و این میانجیگری به دلیل جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ ناکام ماند.

بنابر گزارش روزنامه هاآرتص، فریدریک هوف کتاب جدید خود را با عنوان "صعود به قله: قصه تلاش محرمانه برای صلح میان سوریه و اسرائیل" منتشر کرده است و در آن درباره مواضع و تلاش‌های محرمانه آمریکا برای میانجیگری میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ صحبت کرده است و نوشته است که اسرائیل دنبال چیزی فراتر از صلح با سوریه بود و می‌خواست سوریه ارتباطش را با ایران و حزب الله قطع کند.

فرستاده و سفیر پیشین آمریکا مدعی شد: نتانیاهو و اسد در آستانه امضای توافق صلح بودند!

هوف مدعی شده، این روند در مسیر "امیدوارکننده‌ای" قرار داشت، زیرا اسد و نتانیاهو "تمایل غیرمنتظره‌ای" برای شرکت در مذاکرات جدی بر سر توافق صلح اسرائیل و سوریه از خود نشان دادند.

بر اساس این کتاب، در سال ۲۰۰۹، فردریک هوف توسط سناتور جورج میچل به عنوان مشاور منصوب و بعداً توسط اوباما به عنوان فرستاده آمریکا در خاورمیانه برای مدیریت روند صلح میان اسرائیل و اعراب منصوب شد.

هوف بیشتر کتابش را به نشست‌هایش با بشار اسد و نتانیاهو در اوایل سال ۲۰۱۱ اختصاص داده و می‌گوید که این نشست‌ها "موفقیت آمیز " بودند و اسد و نتانیاهو آمادگی خود را برای ورود به مذاکرات جدی نشان دادند.

نکته اصلی میانجیگری آمریکا فرمول معمول "زمین در برابر صلح" نبود بلکه "زمین در ازای تغییر استراتژیک بود".

هوف گفت:جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱، تلاش‌ها برای توافق دمشق و اسرائیل را متوقف کرد و موضوع توافق اسرائیل و سوریه را برای سال‌های زیادی از دستور کار حذف کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید