ماریوپل در آستانه سقوط/ بیش از هزار سرباز اوکراینی تسلیم شدند

کدخبر: ۴۸۸۵۶۷
اقتصادنیوز: ماریوپل که برای هفته‌ها توسط نیروهای روسی محاصره و بمباران شده است، در صورت سقوط می‌تواند بزرگ‌ترین شهری باشد که روسیه آن را در اوکراین تصرف کرده است.
ماریوپل در آستانه سقوط/  بیش از هزار سرباز اوکراینی تسلیم شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، رویترز اعلام کرد، تصرف منطقه صنعتی آزوفستال، جایی که تفنگداران دریایی در آنجا مستقر شده‌اند، به روس‌ها کنترل کامل ماریوپول، بندر اصلی دریای آزوف اوکراین را ارائه می‌دهد و یک کریدور زمینی جنوبی را قبل از حمله جدید مورد انتظار در شرق کشور تقویت می‌کند.

 

ماریوپل که برای هفته‌ها توسط نیروهای روسی محاصره و بمباران شده است و کانون برخی از شدیدترین نبردها در جنگ بوده و در صورت سقوط می‌تواند بزرگ‌ترین شهری باشد که روسیه آن را در اوکراین تصرف کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۱۶۲ افسر در میان ۱۰۲۶ سرباز تیپ ۳۶ تفنگداران دریایی بودند که به نیروهای جدایی طلب روسیه و طرفدار روسیه در نزدیکی کارخانه آهن و فولاد ایلیچ تسلیم شدند.

تلویزیون روسیه تصاویری از آنچه می گوید تفنگداران دریایی خود را تسلیم می‌کنند نشان داد که بسیاری از آنها مجروح هستند.

ستاد کل ارتش اوکراین گفت که نیروهای روسی در حال حمله به آزوفستال و بندر هستند، اما سخنگوی وزارت دفاع گفت که او هیچ اطلاعاتی در مورد تسلیم شدن نیروهای‌شان ندارد.

روزنامه‌نگاران رویترز که جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه را همراهی می‌کردند، شعله‌های آتش را روز سه‌شنبه از منطقه آزوفستال مشاهده کردند.

روز دوشنبه، تیپ ۳۶ تفنگداران دریایی اوکراین اعلام کرد که در حال آماده شدن برای نبرد نهایی در ماریوپل است که با تمام شدن مهمات نیروهایش به مرگ یا دستگیری ختم می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید