نتایج تازه ترین نظرسنجی در انگلیس درباره انتخابات فرانسه

کدخبر: ۴۸۸۸۹۴
اقتصادنیوز: طبق داده های آماری مرکز تحلیلی یوگاو، ۳۷ درصد از شهروندان انگلیس خواهان پیروزی مکرون در دومین دور از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هستند.
نتایج تازه ترین نظرسنجی در انگلیس درباره انتخابات فرانسه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نتایج آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که بیش از یک سوم انگلیسی ها ترجیح می دهند امانوئل ماکرون رئیس جمهوری کنونی فرانسه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مجددا انتخاب شود.

براساس داده های آماری مرکز تحلیلی یوگاو، ۳۷ درصد از شهروندان انگلیس خواهان پیروزی مکرون در دومین دور از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هستند این در حالی است که تنها ۱۹ درصد از شرکت کنندگان خواهان پیروزی مارین لوپن هستند.

همچنین ۲۴ درصد از شرکت کنندگان بر این باورند که واقعا نتایج انتخابات فرانسه برای انگلیسی ها مهم نیست و برای آنان فرقی نمی کند که کدام نامزد در دور دوم انتخابات فرانسه پیروز شود.

نتایج نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که ۳۷ درصد از حامیان حزب محافظه کار انگلیس خواهان پیروزی لوپن هستند و ۲۴ درصد از محافظه کاران امید به پیروزی مجدد مکرون دارند.

نتایج نظرسنجی مرکز یوگاو در حالی منتشر شود که پیش از این براساس نظرسنجی موسسه Opinionway، امانوئل مکرون در دور دوم انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه با کسب ۵۳ درصد آرای پیروز این انتخابات خواهد شد.

بر این اساس در دور دوم انتخابات پیش رو، مارین لو پن ۴۷ درصد آرای فرانسویان را کسب خواهد کرد و بار دیگر از دستیابی به کرسی الیزه باز می‌ماند.

بر اساس این نظرسنجی، ۶۹ درصد از رای‌دهندگان فرانسوی قصد دارند در ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور رای دهند.

آخرین اطلاعات منتشر شده حکایت از این دارد که در دور نخست این انتخابات ۲۶.۳ درصد رای‌دهندگان فرانسوی رای ممتنع دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید