آخرین اخبار از نتایج انتخابات فرانسه

کدخبر: ۴۸۷۸۶۰
دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یک شنبه در سراسر این کشور برگزار شد.
آخرین اخبار از نتایج انتخابات فرانسه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بر اساس نتایج اولیه شمارش آراء در انتخابات فرانسه، امانوئل ماکرون با 28 درصد پیشتاز است و مارین لوپن با 23 درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یک شنبه در سراسر این کشور برگزار شد. 

براساس نتایج اولیه شمارش آرا امانوئل ماکرون رئیس جمهور کنونی فرانسه با 28.4 درصد آراء پیشتاز است و مارین لوپن نامزد حزب راست افراطی با 23.4 درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

نتایج نظرسنجیهای پای صندوق نیز نشان داده است که ماکرون و لوپن به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور راه خواهند یافت. 

به دنبال برگزاری دور اول، نامزدهای حزب سبزها،احزاب کمونیست و سوسیالیست حمایت خود را از ماکرون در دور دوم اعلام کرده اند. 

اریک زمور نامزد حزب راست افراطی و نیکلاس دوپون دو نامزد شکست خورده دیگر نیز از مارین لوپن حمایت کرده اند.

همچنین اولین نظرسنجی موسسه فرانسوی IFOP درباره دور انتخابات نشان میدهد که ماکرون در دور بعدی با کسب 51 درصد آراء پیروز نهایی انتخابات خواهد بود. 

ماکرون پس از راهیابی به دور دوم انتخابات در جمع طرفداران خود گفت: از همه فرانسوی‌هایی که در این انتخابات به من رای دادند تشکر می‌کنم و به همه نامزدهایی که در دور اول این انتخابات شرکت کردند درود می فرستم.

وی در عین حال گفت: پروژه ما برای فرانسه بسیار بهتر از رقیبش راست افراطی است. 

ماکرون در ادامه تاکید کرد، ما می خواهیم فرانسه در همه سطوح قوی باشد و با همه چالش ها مقابله کند.

ماکرون در ادامه اظهارات اسلام هراسانه خود گفت: ما می‌خواهیم فرانسه بتواند در برابر اسلام گرایی تجزیه طلب بایستد. میخواهیم فرانسه بخشی از اروپای قوی باشد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید