نگرانی آمریکا از درگیری های مسجدالاقصی

کدخبر: ۴۸۸۹۰۹
اقتصادنیوز: وزارت خارجه آمریکا در واکنش به درگیری های مسجدالاقصی، اعلام نگرانی کرد.
نگرانی آمریکا از درگیری های مسجدالاقصی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، درگیری‌های روز جمعه در مسجدالاقصی بین نظامیان متجاوز صهیونیست و فلسطینی‌هایی که سعی در مقابله با ورود غیرقانونی آنها داشتند، واکنش آمریکا را نیز در پی داشت.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: «عمیقاً از خشونت امروز در اورشلیم (قدس اشغالی) و در کوه معبد (حرم الشریف) نگران هستیم».

در این بیانیه آمده است: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتن‌دار باشند، از اقدامات تحریک‌آمیز و لفاظی‌ها بپرهیزند و وضعیت تاریخی موجود در حرم‌الشریف/کوه معبد را حفظ کنند».

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «ما از مقامات فلسطینی و اسرائیلی می‌خواهیم که برای کاهش تنش‌ها و تضمین امنیت همه با یکدیگر همکاری کنند».

در پایان این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه [آمریکا] از نزدیک تحولات را دنبال می‌کند و به تماس نزدیک با مقامات ارشد اسرائیلی و فلسطینی برای کاهش تنش‌ها ادامه خواهد داد».

پیش از این، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر سرکوب معترضان فلسطینی در مسجدالاقصی، جلسه‌ای را با مقام‌های امنیتی برای بررسی این درگیری‌های تشکیل داد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد در پی مقابله جوانان فلسطینی با یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی، حداقل ۱۵۰ فلسطینی مجروح شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید