جمهوری اسلامی:

آقای رئیسی! بازنشستگانِ تامینِ اجتماعی را از شرِ این ویرگول لعنتی نجات دهید!

کدخبر: ۴۸۸۹۱۵
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در یادداشتی به حاشیه اخیر برای پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخته است.
آقای رئیسی! بازنشستگانِ تامینِ اجتماعی را از شرِ این ویرگول لعنتی نجات دهید!

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است: به‌رغم خوش‌بینی ذاتی که دارم، این بار به صراحت یک "تعمدِ" آشکار می‌بینم و دست‌هایی عریان برای عصبانی کردن مردم. هرچه می‌خواهم خوش بین باشم اما در و تخته ماجرا جوری است که سنگِ گذاشته لای در، از دور هم به چشم می‌خورد. آنان که نزدیکند و مسئول ماجرا چرا توجه نمی‌کنند، دلیلش را نمی‌دانم! قصه پُر غصه بازنشستگان تامین اجتماعی را می‌گویم که "هنوز" میزان افزایش مستمریشان اعلام نشده است. بماند این عقب ماندگی که هر روز یک حرف می‌شنویم. یک نفر می‌آید و امید می‌دهد که تا آخر فروردین مشکل حل می‌شود و حقوق اردیبهشت را با حکم جدید خواهند داد و روز دیگر، یک نفر می‌گوید نخیر ما پشتِ یک "ویرگول" گنده‌تر از سلسله جبال زاگرس گیر کرده ایم! می‌گویند در قانون بودجه 1401، یک اشتباه کوچک تایپی وجود دارد و آن اینکه در تبصره 12 قانون بودجه، وقتی افزایش مستمری صندوق‌های زیرمجموعه دولت را ده درصد مشخص کرده، یک ویرگولِ اشتباه آمده؛ نوشته شده «صندوق تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح»؛ درحالیکه منظور صندوقِ تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح یا همان صندوق لشگری است. این اشتباه تایپی، تامین اجتماعی را ذیل صندوق‌های دولتی آورده و افزایش مستمری‌بگیر را ده درصد درنظر گرفته است؟!!!! یعنی به همین "راحتی" دارند "ناراحتی" چند میلیون خانوار را فراهم می‌کنند. گیریم تایپیست محترم به اشتباه یک ویرگول گذاشت. آیا یک آدم با سواد پیدا نمی‌شد که آن را ویرایش کند؟ به خدا یک خبرِ ساده و یادداشت و مطلبی که ما در رسانه می‌نویسیم چند دست خوانده و ویرایش می‌شود تا به مرحله انتشار برسد، چطور موضوع مهمی چون لایحه بودجه که سرنوشت یک ملت بدان بسته است، بدون ویرایش به قانون تبدیل می‌شود و کار را می‌رساند به اینجا؟ حالا یک سوال دیگر. اگر-مثلا- تایپیست محترم 10 درصد را یک صفر اضافه و 100 درصد می‌نوشت حقوق‌‌ها را 100 درصد افزایش می‌دادید؟ این چه حرفی است که می‌زنید؟ گیریم حرف شما درست باشد و واقعا گیر یک ویرگول باشیم آیا پاک کردن یک ویرگول غلط و نا به جا این همه وقت لازم دارد و این همه باید با اعصاب میلیون‌‌ها آدم بازی شود؟ اگر در این میان پیرمردی، پیرزنی در فشار روحی دچار سکته شود، چه جوابی دارید؟ این به حساب شما نوشته می‌شود و "شما" را از سکه می‌اندازد؟
از خود نمی‌پرسید که تامین اجتماعی که دولتی نیست و دولت که جز پرداخت بخشی از بدهی خود، ریالی بودجه برای آن نمی‌گذارد چطور می‌تواند با یک ویرگول تغییر ماهیت بدهد؟ مگر می‌شود مال مردم را با یک ویرگول تصاحب کرد؟ مال مردم است، حق الناس است. خدا آن را بر شهید- که عزیز‌ترین است برای او- نمی‌گذرد، شما که تکلیف تان معلوم است. این را هم بدانند مسئولان سازمان و لایحه نویسان و ویرگول گذاران که شما حداکثر وکیل ما هستید. کارگزار بیمه گذاران و حق بیمه پردازان. حق ندارید هر روز به نوعی با روان اربابان خود بازی کنید. این هم حق‌الناس است. آرامش حق مردم است و هرچه آن را برآشوبد، تعدی به حق‌الناس است که خدا از آن نمی‌گذرد. این رفتار‌‌ها و تصمیمات عجیب و غریب می‌تواند مصداق همان خشت‌هایی باشد که جهنم تان را می‌سازد،درحالی که با اقدام درست می‌توانستید و هنوز هم می‌توانید از آن مصالحی برای بهشت خود بسازید. دست از جیب و پس انداز و اعصاب مردم بردارید. قیامت را هم باور نداشته باشید، در همین دنیا هم باید پاسخ بدهید. بدانید بازنشسته هم خدایی دارد.
حرف آخر؛ جناب رئیس‌جمهور رئیسی نمی‌خواهند با دستوری سریع این ظلم را رفع کنند؟ به حساب شما نوشته می‌شود ماجرا. ماجرایی که پیش از این سابقه نداشته است. همیشه تعیین تکلیف مستمری بازنشستگانِ تامین اجتماعی، تابعی از تصمیم شورای عالی کار بوده است اما در اولین لایحه دولتِ جناب‌تان چنین بلایی بر سر این قشر نجیب و مظلوم آوار شده است. کاری نمی‌کنید سیدِ؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید