ابتکار قالیباف برای رهایی از شر طرح صیانت/ رئیسی پاسخ رئیس مجلس را نداد

کدخبر: ۴۸۹۱۶۲
اقتصادنیوز: اواخر سال گذشته قالیباف نامه‌ای خطاب به رئیسی به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی ارسال می‌کند تا آن شورا چارچوب‌های اقدامات مورد نیاز قانونی در حوزه فضای مجازی را تعیین کند ولی هنوز پاسخی به قالیباف داده نشده است.
ابتکار قالیباف برای رهایی از شر طرح صیانت/ رئیسی پاسخ رئیس مجلس را نداد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرانلاین، مجتبی توانگر  رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس گفت : رئیس مجلس در نامه‌ای از رئیس‌جمهوری خواست تا چارچوب‌های اقدامات مورد نیاز قانونی در حوزه فضای مجازی، از سوی این شورا تعیین شود.

وی درباره نامه محمدباقر قالیباف به رئیس‌جمهوری درباره فضای مجازی، افزود: اواخر سال گذشته آقای قالیباف نامه‌ای خطاب به آقای رئیسی به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی ارسال می‌کند.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی افزود: در این نامه رئیس مجلس تاکید می‌کند که طبق حکم رهبر معظم انقلاب در تشکیل شورای عالی فضای مجازی، این شورا نقطه کانونی متمرکز برای سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در حوزه فضای مجازی است لذا چارچوب‌های هر اقدامی در حوزه فضای مجازی در کشور باید در آن شورا تدوین شود.

وی ادامه داد: ارکان مختلف حاکمیت اعم از قوای قانون‌گذاری، قضاییه و مجریه و یا سایر نهادها اگر بخواهند کاری در حوزه فضای مجازی انجام دهند، باید طبق حکم رهبر انقلاب از مجرای شورای عالی فضای مجازی باشد.

  نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: نامه آقای قالیباف هم در همین راستا است؛ این اقدامی معمول است و مثلاً برای تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نیز، چارچوب‌های تدوین قانون در هماهنگی با شورای عالی امنیت ملی تدوین شد.

توانگر افزود: این نامه اواخر سال گذشته ارسال شده و مجلس، منتظر دریافت پاسخ از این شورا است.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی گفت: آقای قالیباف در این نامه از رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی خواسته است؛ اگر مجلس باید اقدامی در حوزه فضای مجازی انجام دهد، چهارچوب‌های آن از سوی این شورا به عنوان یک نهاد تخصصی و مورد تاکید رهبری، تعیین شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید