پاسخ نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی به انتقادات از تیم مذاکره کننده/ نه تعجیل و نه تاخیر در روند مذاکرات را نمی‌پذیریم

کدخبر: ۴۸۹۲۵۹
ابراهیم عزیزی از مدت زمان طولانی مذاکرات هسته‌ای در وین نیز گفت: ما نه تعجیل و نه تاخیر در روند مذاکرات را نمی‌پذیریم؛ اقدام هوشمندانه بهترین راه کار است.
پاسخ نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی به انتقادات از تیم مذاکره کننده/ نه تعجیل و نه تاخیر در روند مذاکرات را نمی‌پذیریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، این روزها خبرهای ضد و نقیض در خصوص به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای به گوش می‌رسد و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب به حمایت تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم پرداخته اند.

در این رابطه ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است، همیشه باید با امید، اعتماد و بصیرت حرکت کرد، همواره باید با نگاه آینده نگرانه پیش برویم ما هیچ وقت در مسیر تحقق اندیشه‌های اسلامی ناامید نیستیم بلکه امیدوارانه حرکت کردیم و همیشه الطاف الهی شامل حال ملت نیز بوده است.

ابراهیم عزیزی، در باب حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره از کلیه رؤسای قوا و مسئولان کشور حمایت و پشتیبانی کرده‌اند، مبنای این حمایت‌ها نیز همواره حقوق مردم بوده است. ایشان بزرگترین مدافع تمام قد حقوق مردم و منافع ملی بوده‌اند و از دولت‌ها نیز تا وقتی در مسیر اجرای برنامه‌ها، اهداف و راهبردهای کلان نظام حرکت کنند حمایت بی چون و چرایی داشته و خواهند داشت. در واقع این یک امر کاملا طبیعی است که هر وقت دولت‌ها در مسیر درست و صحیح چارچوب‌ها برخواسته از راهبردهای اصلی انقلاب اسلامی حرکت کنند و مورد حمایت ایشان قرار می‌گیرند.

تیم‌های دیپلماسی تا وقتی که از خطوط قرمز عبور نکنند مورد حمایت رهبری خواهند بود

وی ادامه داد: ما راهبردهایی در مذاکرات هسته‌ای داشتیم و حرکت در مسیر راهبردهای پیش‌بینی شده جزو وظایف تمام حوزه‌های عرصه دیپلماسی کشور است و طبیعتا تا وقتی که از خطوط قرمز عبور نکنند تیم‌های فعال در حوزه دیپلماسی مورد حمایت رهبری خواهند بود. به طور طبیعی رعایت خطوط قرمز همه‌ی ارکان انقلاب اسلامی که برآمده از آرمان‌های انقلاب لازم است.

ابراهیم عزیزی از مدت زمان طولانی مذاکرات هسته‌ای در وین نیز گفت: ما نه تعجیل و نه تاخیر در روند مذاکرات را نمی‌پذیریم؛ اقدام هوشمندانه بهترین راه کار است. کسانی که بر طبل تعجیل و یا تاخیر در فرآیند مذاکرات اتمی می‌کوبند هر دو باید به این موضوع توجه کنند که اصل بر حرکت هوشمندانه در مذاکرات است.

 وی با بیان اینکه آیا نباید تیم مذاکره کننده فعلی از تیم مذاکره کننده قبلی کمک بگیرد، تصریح کرد: بدنه کارشناسی در وزارت امور خارجه دارای نیروهای مومن و انقلابی است که باید از تمام ظرفیت آنان برای تحقق منافع ملّی در عرصه دیپلماسی کشور استفاده شود.

وی ادامه داد:‌ تیم مذاکره کننده پیوست رسانه‌ای دارد و رسانه‌ای برخورد میکند. ما باید بر مبنای منافع ملی عمل کنیم و اولویت ما در مذاکرات ابتدا چارچوب‌هایی است که رهبر فرزانه انقلاب مشخص کرده و سپس قانونی که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است. ما نباید اقتصاد و معیشت مردم را به موضوع مذاکرات پیوند بزنیم.

مراسم افطار در وزارت امور خارجه یک موضوع عادی است

عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص مراسم افطار در وزارت امور خارجه نیز گفت: این مراسم افطار هم یک موضوع عادی محسوب می‌شود زیرا همیشه کمیسیون امنیت ملی با وزارت امور خارجه جلسه منظم دارد و این بار به برکت ماه رمضان این جلسه همراه با مراسم افطار بود.

ابراهیم عزیزی در پایان گفت: همیشه باید با امید، اعتماد و بصیرت حرکت کرد، همواره باید با نگاه آینده نگرانه پیش برویم ما هیچ وقت در مسیر تحقق اندیشه‌های اسلامی ناامید نیستیم بلکه امیدوارانه حرکت کردیم و همیشه الطاف الهی شامل حال ملت نیز بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید